12.12.2017

ЗВІТ про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку Тарутинського району за 9 місяців 2017 року

Програма соціально-економічного та культурного розвитку Тарутинського району на 2017 рік розглянута та затверджена рішенням Тарутинської районної ради 26 лютого 2016 року № 58-VII.  

  Вжиття своєчасних заходів щодо стабілізації ситуації в реальному секторі економіки, своєчасне вирішення проблемних питань регіонального розвитку дозволяють говорити про забезпечення позитивної динаміки більшості показників соціально-економічного розвитку.

   Підсумки розвитку району за 9 місяців 2017 року свідчать про стабілізацію ситуації в більшості галузей економіки та соціальної сфери: промисловості, сільському господарстві, транспорті, на ринку праці, у сфері споживчого ринку та послуг.

   Майже всі динамічні показники соціально-економічного розвитку району за 9 місяців 2017 року перевищують минулорічних та свідчать про позитивні зрушення в обсягах освоєння капітальних інвестиції, сільському господарстві, на ринку праці, у сфері споживчого ринку та послуг.

 

Сільське господарство

 

Рослинництво

 

Загальна площа зернових до збирання у 2017 році складає 72562 га, в тому числі озимих зернових – 56603 га, ярих зернових (без кукурудзи) – 6880 га. Крім того, озимого ріпаку 9800 га, гірчиці -210 га, лену – 500 га та соняшнику 20383 га . В розрізі сільськогосподарських культур озимої пшениці – 40780 га, озимого ячменю – 15823 га, ярого ячменю – 4000 га, овес – 726 га, ярої пшениці – 50 га, гороху – 998 га, проса – 576 га, кукурудзи  - 9070га, сорго – 360 га,  гречки – 35 га, квасолі – 100 га, нут – 44 га. Крім того озимого ріпаку – 9800 га, гірчиці – 210 га, лену – 500 га.

 

Згідно з оперативними даними станом на 01.11. 2017 р. зернові та зернобобові культури (з урахуванням кукурудзи)  царствами усіх форм власності району зібрані та обмолочені на площі 72562 га. З цієї площі намолочено 318587 тонн зерна (у початкове оприбуткованій вазі). Середня урожайність зернових культур становила 43,9 ц з га зібраної площі проти 42,5 ц з га у 2016 р. В розрізі культур отримано зерна:

пшениці озимої зібрано на площі 40780 га, одержано 187443 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 14116 тонн (на 8,2 %). Середня урожайність пшениці озимої склала 46,0 ц з га (на 0,1 ц з га менше);

пшениці ярої зібрано на площі 50 га. Усього одержано 100 тонн зерна, його урожайність склала 20,0 ц з га;

ячменю озимого зібрано на площі 15823 га. Усього одержано 72100 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року менше на 13029 тонну (на 15,3 % менше). Середня урожайність ячменю озимого склала 45,6 ц з га (на 0,4 ц з га більше);

ячменю ярого зібрано на площі 4000 га. Усього одержано 14458 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 2608 тонн (на 22,0 % більше). Середня урожайність ячменю ярого склала 36,2 ц з га (на 8,2 ц з га більше);

гороху зібрано на площі 998 га. Усього одержано 2932 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року менше на 879 тонни (на 23% менше). Середня урожайність гороху склала 29,4 ц з га (на 5,4 ц з га менше);

вівса зібрано на площі 726 га. Усього одержано 1797 тонн зерна. Середня урожайність вівса склала 24,8 ц з га;  

просо зібрано на площі 576 га. Усього одержано 1151 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року менше на 1008 тонни (на 46,6% менше). Середня урожайність  проса склала 20,0 ц з га (на 2,7 ц з га менше);

кукурудзи зібрано на площі 9070 га. Усього одержано 37195тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 5115 тонн (на 16,0% більше). Середня урожайність  кукурудзи склала 41,0 ц з га (на 6,3 ц з га більше);

сорго зібрано на площі 360 га. Усього одержано 1225 тонн зерна. Середня урожайність  сорго склала 34,0 ц з га;

грачихи  зібрано на площі 35 га. Усього одержано 42 тонни зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року менше на 32 тонни (на 43,2% менше). Середня урожайність грачихи склала 12,0 ц з га (на 8,0 ц з га менше);

квасолі зібрано на площі 100 га. Усього одержано 100 тонн зерна. Середня урожайність квасолі склала 10,0 ц з га;

нут зібрано на площі 44 га. Усього одержано 44 тонн зерна, . Середня урожайність квасолі склала 10,0 ц з га;

ріпаку озимого зібрано на площі 9800 га. Усього одержано ріпаку в кількості 23467 тонн, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 19765 тонн (в 6,3 рази більше). Середня урожайність озимого ріпаку склала 24,0 ц з га (на 1,1 ц з га менше);

соняшнику зібрано на площі 20383 га. Усього одержано соняшнику в кількості 51388 тонн, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року менше на 15492 тонн (на 23,1% менше). Середня урожайність соняшнику склала 25,2 ц з га (на 0,1 ц з га менше);

гірчиці зібрано на площі 210 га. Усього одержано 215 тон. Середня урожайність склала 10,2 ц з га;

льону зібрано на площі 500 га. Усього одержано 900 тон. Середня урожайність склала  18,0 ц з га.

 

Тваринництво

 

Станом на 01.10.2017 року відповідно статистичних даних сільськогосподарських тварин у сільгосппідприємствам району складає:

ВРХ – 280 голів (у % до 1 жовтня 2016 року – 96,9) в т.ч.: корів – 133 гол. (у % до 1жовтня 2017 року – 103,2); свиней – 19878 гол. (у % до 1 жовтня 2016 року – 102,1).

Відповідно статистичних даних поголів’я великої рогатої худоби по сільгосппідприємствам зменшилось на 9 гол., в т.ч. корів по сільгосппідприємствам збільшилось на 3 гол.. Свиней по сільгосппідприємствам збільшилось на 401 гол.

 

Виробництво продуктів тваринництва станом на 01.10.2017 р.

 

Показники виробництва тваринницької продукції по сільськогосподарським підприємствам  в порівнянні з минулим роком за цей період: молока більше на 40 т та становить 401 т, що складає 117,8% відносно аналогічного періоду минулого року, м’яса (реалізація на забій сільськогосподарських тварин у живій масі) на 296 т більше та становить 1094 т, що складає 137,1% відносно аналогічного періоду минулого року.  

Станом на 01.10.2017 року наявність культур зернових та зернобобових у сільськогосподарських підприємствах (крім малих) та підприємствах, що займалися зберіганням та переробкою культур зернових та зернобобових складає 93890,6 т,  що складає 84,5% в порівняні з аналогічним періодом минулого року. Наявність насіння соняшнику – 22133,8 т, або 73,5% відносно аналогічного періоду минулого року.

 

Промисловість

 

За січень-серпень 2017 року промисловими підприємствами району реалізовано продукції на суму 68412,0 тис. грн., що складає 0,2 % від загального обсягу реалізованої промислової продукції області або більше у порівняні з аналогічним періодом минулого року на 34967,1 тис. грн., що складає 204,6 % відносно аналогічного періоду 2016 року.

Обсяг реалізованої промислової продукції на одну особу постійного населення за січень-серпень 2017 року по району становив 1661 грн., що складає 206,7 % більше рівня відповідного періоду минулого року.

 

На території району реалізуються інвестиційні проекти, а саме: будівництво сонячних електростанцій на території Красненської та Ярівської сільських рад (ТОВ «Тарутине Солар 2» та ТОВ «Тарутине Солар 4»); реконструкція складських приміщень для збереження зерна та проведення його лабораторних аналізів ТОВ «Агросвіт 2017» (смт. Березине). 

 

 

Транспорт і зв’язок

 

За 9 місяців 2017 року послугами автомобільного транспорту (з урахуванням перевезень, виконаних фізичними особами - підприємцями) скористалися 192,0 тис. пасажирів, що на 22,4 % менше січня-вересня 2016 року, пасажирооборот склав 10,2 млн. пас. км або на 33,4 % більше відповідного періоду минулого року. Перевезення пасажирів на постійних автобусних маршрутах загального користування закріплені за перевізниками:

ФОП Марашлець Марія Іванівна (смт. Тарутине);

юридична особа: ТОВ «Алекс-М» – засновник Марашлець Дмитро Георгійович (смт. Тарутине).

Обслуговування внутрішньо обласних маршрутів на території району проводиться також ФОП «Кащи Г.Г.», ФОП «Іванов С.А.», ТОВ «Комфорт-Авто», ПП «Старс Транс», ПАТ «Арцизське САТП 15118», ТОВ «Автотранс України».

 

Перевезено пасажирів за 2017-2016(тис.чол.)

 

 

Пасажирооборот за 2017 – 2016(млн. пасажирів км.)

 

Сфера внутрішньої торгівлі

 

Станом на 01.10.2017 р. обслуговування споживчого ринку району здійснює Тарутинське районне споживче товариство, до складу якого входять 14 підприємств роздрібної торгівлі та 3 підприємства ресторанного господарства.

 

З метою ефективного використання своїх будівель Тарутинське споживче товариство надає в оренду суб’єктам господарювання вільні площі загальною квадратурою 3508,2 кв. метрів.

 

Також торгівельне обслуговування району здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності – юридичними особами: підприємствами роздрібної торгівлі – 20, закладами ресторанного господарства – 10; суб’єктами підприємницької діяльності - фізичними особами: підприємствами роздрібної торгівлі – 176, закладами ресторанного господарства – 76.

 

Крім того, функціонують – 1 магазин фірмової торгівлі (ТОВ «Хліб-Тарутине»), 2 магазина оптової торгівлі – магазин «Аквабір» (ФОП Сібов В.П.) та магазин-склад (ФОП Слободчиков Г.І.)

 

Реалізується продукція вітчизняних товаровиробників, в тому числі і місцевих товаровиробників – ТзОВ «Тарутинський сироробний завод» (магазин «Молочник» ФОП Сичевська Т.П.) та ТОВ «Хліб-Тарутине».

 

На території району сфера побутового обслуговування населення надається 15 фізичними особами - підприємцями.

 

Споживачам надаються такі види послуг: ремонт та пошив швейних виробів, ремонт годинників, ремонт взуття, послуги з фото- і відео зйомки, перукарські послуги, ремонт автомобілів, прокат весільної та вечірньої одежі, ритуальні послуги, столярна справа, очищення пір’я подушок, зварювальні та точильні роботи.

 

Функціонування ринків

 

Станом на 1 жовтня 2017 року на території району функціонують 2 приватні ринка – ринок «Південний» та міні-ринок «Пасаж».

 

Ринок «Південний», який за спеціалізацією відноситься до змішаного типу, знаходиться за адресою: Одеська область, смт. Тарутине, пр. Миру, 4. Загальні розміри земельної ділянки складають 7770 кв. метрів: площа ринку – 7604 кв. метрів, з якої відведено під торгівлю 4325 кв. метрів. Основним видом послуг на ринку є надання в оренду торгових місць. На даний час кількість пронумерованих торгових місць становить 149, з них на прилавках – 32, на критих рядах – 34, в палатках – 20, контейнерах – 63. Ринок обладнаний лабораторією ветеринарно-санітарної експертизи, павільйонами з торгівлі м’ясом та молочною продукцією. На території ринку розміщується 1 кафе, 1 підприємство з ремонту та пошиву одягу, 1 підприємство, що надає перукарські послуги. Рівень рентабельності діяльності ринку складає 20 %.

 

Міні-ринок «Пассаж», який за спеціалізацією відноситься до змішаного типу, знаходиться за адресою: Одеська область, смт. Тарутине, вул. Красна, 138. Основним видом послуг на ринку є надання в оренду торгових місць. На даний час кількість пронумерованих торгових місць становить 40. Загальні розміри земельної ділянки для розташування ринку складають 924 кв. метри. Рівень рентабельності діяльності ринку складає 20 %.

 

Охорона здоров’я

 

   Основними пріоритетними напрямками  забезпечення медичної допомоги з початку 2017 року були: протидія захворювань на туберкульоз, грип, боротьба з онкологічними захворюваннями, профілактика та лікування захворювань серцево-судинної системи, швидкої та екстреної медичної допомоги. Стаціонарну медичну допомогу населенню Тарутинського району  забезпечували КУ «Тарутинська ЦРЛ» та КУ «Тарутинський центр  первинної медика – санітарної допомоги», 6 амбулаторій загальної практики та 32 ФАПа, які утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету.

  Станом на 01.10.2017 року лікарями району було прийнято 205300 відвідувань (КУ «Тарутинська ЦРЛ» - 89400 та КУ «Тарутинський районний центр  первинної медика – санітарної допомоги» - 115900), включаючи відвідування вдома та лікарські відвідування стоматологів і зубних лікарів 17940.  Проведено 35803 ліжко-днів стаціонару (КУ «Тарутинська ЦРЛ»)  та 38600 ліжко – днів денного стаціонару (КУ «Тарутинський районний центр  первинної медика – санітарної допомоги»).

Для забезпечення функціонування медичних закладів бюджетом передбачено на рік 36417,6 тис. грн. (КУ «ЦРЛ» - 24167,8 тис. грн; КУ «Тарутинський РЦПМСД» - 12248,9 тис. грн.), за 9 місяців 2017 року касові видатки проведені в сумі 27397,7 тис. грн. (КУ «ЦРЛ» - 17252,4 тис. грн; КУ «Тарутинський РЦПМСД» - 10145,3 тис. грн.) , або профінансовано на 75,3% асигнувань передбачених на рік(КУ «ЦРЛ» - 71,4%; КУ «Тарутинський РЦПМСД» - 82,9%) .                                                                                                                                                                                                 

  З початку року до КУ «ЦРЛ» надійшло позабюджетних коштів – 714,1 тис. грн., у тому числі: медичні огляди і зубопротезування – 443,3 тис. грн., благодійні внески – 81,0 тис. грн., оренда – 122,1 тис. грн., надійшло у натуральній формі  67,7 тис. грн. 

  Проведено витрат на безоплатне та пільгове лікування за рецептами лікарів на загальну суму 233,3 тис. грн. у т.ч. КУ «ЦРЛ» - 77,7 тис. грн.; КУ «Тарутинський РЦПМСД» - 155,6 тис. грн. а саме: на захворювань  міастенії - 4,4 тис. грн., паркінсона 10,0 тис. грн., психіатричні захворювання 63,3 тис. грн., бронхіальна астма – 28,0 тис. грн., ветеранам війни – 36,2 тис. грн., інвалідам загального захворювання -54,3 тис. грн., ендокринні – 32,0 тис. грн. та вдовам, сім’ям загиблих – 5,1 тис. грн..

 Крім того, відшкодовано вартість дитячого харчування «Малиш», «Малютка» - 7 дітей на суму-17,1 тис. грн..

  За 9 місяців 2017 року витрати на  харчування одного хворого в день в стаціонарі складає: дорослого – 6,58 грн., на дітей – 7,00 грн. та інваліда – 29,69 грн.

 

 

Сімейна та молодіжна політика

 

Станом на 01.10.2017 р. УСЗН РДА зареєстровано 3024 звернень громадян за призначенням усіх   видів державних допоміг та 6333 за призначенням субсидій.

Протягом  9 місяців 2017 року в районі отримували державні  допомоги   2926 осіб,  а саме: 

- допомогу при народженні дитини отримали 1619 сімей на суму 21777,9 тис. грн.; 

- у зв'язку з вагітністю та пологами отримали 297 громадян на суму  364,7 тис. грн.;

- по догляду за дитиною по досягненню нею трирічного віку отримали 66 осіб на суму  24,8 тис. грн.;

- на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, отримали 49 осіб на суму  1852,9 тис. грн.;

- на дітей одиноким матерям виплачено 453 жінкам на суму  5670,7 тис. грн.;

- тимчасова допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, виплачена 7 особам на суму 50,0 тис. грн.

Державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства (231) та дітям-інвалідам (139) осіб отримали на суму 5309,7 тис. грн.

Соціальна допомога дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківських прав, виплачено  1690,4 млн. грн.,  21 сім'ї на 42-х дітей.

Соціальна допомога особам, які не мають право на пенсію та інвалідам, була виплачена 122 особам на суму 1290,8 тис.грн. Соціальна компенсація не працюючим працездатним особам, які здійснюють догляд за особами похилого віку та інвалідами 1 групи, виплачена 92 особам на суму 21,8 тис.грн..

Компенсаційні виплати за надання соціальних послуг виплачені 208 особам на суму 313,4 тис. грн.

У відповідності з Законом України «Про психіатричну допомогу» компенсаційні виплати за соціальні послуги особам, які здійснюють догляд за інвалідом 1 чи 2 групи внаслідок психічного розладу та потребують стороннього догляду  виплачено  111 особам в сумі  1960,3 тис. грн.

На обліку в УСЗН  станом на 01.10.2017 р. перебуває 652 сім’ї (дітей -1874),  які отримують державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям, з них 350 багатодітних сімей, із кількістю 1405  дітей в багатодітних сім’ях. Середній розмір цієї допомоги в багатодітних сім’ях становить 4180 грн. на сім’ю. Протягом  2017 року відповідну державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям виплачено на загальну суму 22891,1 тис. грн.

Відповідно до Постанови КМУ №505 від 01.10.2014 року «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», протягом  2017 року звернулося за призначенням грошової допомоги 23 сім’ї. Нараховано та профінансовано допомоги на загальну суму - 265,6 тис. грн.

За призначенням субсидії за 9 місяців 2017 року звернулось 6306 сімей, із них – 5669 отримали субсидії (ЖКГ). Тобто, кожна третя родина в районі отримала житлову субсидію. Субсидію на оплату житлово-комунальних послуг нараховано за 9 місяців 2017 року на суму 15602,3 тис. грн.

З метою спрощення надання соціальних виплат через застосування принципу призначення усіх видів соціальної допомоги за єдиною заявою й підвищення контролю за правильністю призначення та надання усіх видів соціальної допомоги в управлінні соціального захисту населення працює «Єдина приймальня» для прийому   документів на всі види соціальних допоміг та субсидій.

Прийом громадян здійснюється щоденно в робочі дні без перерви. В сільських та селищних радах працюють уповноважені представники, які здійснюють на місці прийом документів та передають їх до управління соціального захисту населення. Для уникнення помилок при формуванні довідок та оформленні документів уповноваженим представникам сільських та селищних рад спеціалістами управління постійно надаються консультації, інформаційні матеріали щодо змін в діючому законодавстві.

Державним соціальним інспектором управління соціального захисту населення проводяться перевірки  достовірності інформації, зазначеної в довідках наданих сільськими та селищними радами, підприємствами, установами, організаціями, для призначення державної соціальної допомоги. Протягом 9 місяців 2017 року проведено 7046 перевірок справ, виявлено 76 фактів недостовірної інформації, по яким проведено перерахунки.

З метою уникнення нецільового використання коштів, виплачених при народженні дитини незастрахованим особам проводяться перевірки. Станом на 01.10.2017 року із призначеної одноразової допомоги перевірено використання коштів у 130 одержувачів одноразової допомоги. Виявлено 5 випадків нецільового використання державних коштів, тобто кошти використовувались не на утримання дітей. Виплата допомоги була припинена по 5 випадкам. Покриття витрат на виплату державної допомоги сім`ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у вигляді субвенції до місцевих бюджетів. На даний час заборгованості по соціальним виплатам перед мешканцями району не має, виплати здійснюються згідно поточного фінансування.

Для забезпечення якісного та своєчасного соціального обслуговування управлінням соціального захисту населення постійно проводиться робота з формування та оновлення інформації про пільговий контингент громадян Тарутинського району.

Станом на 01.10.2017 р. в ЄДАРП сформовано 12967 особових справ  одержувачів пільг, в тому числі:

1) ветерани війни – 353 чол.;

2) ветерани військової служби та органів внутрішніх справ - 41 чол.;

3) чорнобильці - 51 чол.;

4) діти війни – 2559 осіб;

5) пенсіонери з числа медичних працівників, педагогів та працівників культури, які працювали в сільській місцевості – 662 чол.;

6) багатодітні сім'ї - 756 сімей, в яких виховується 2783 дитини;

7) ветеранів праці – 2569 осіб;

8) пенсіонери за віком 7429 осіб.

Основний напрямок соціальної політики у 2017 році - забезпечення гідного життєвого рівня громадян, у тому числі вищевказаних пільгових категорій.

З метою цієї реалізації ветеранам війни з державного бюджету була забезпечено нарахування одноразової  грошової допомоги до Дня Перемоги, яку фактично отримають 378 ветеранів війни на загальну   суму 433,4 тис. грн.

За рахунок районної соціальної цільової програми підтримки малозабезпечених верств населення на 2015-2017 роки надана матеріальна допомога до Дня визволення України від фашистських загарбників  59 ветеранам війни на суму 14,8 тис. грн.,  10 інвалідам   війни з числа воїнів-інтернаціоналістів у 2017 році щомісячно виплачується допомога у сумі 300 грн. Також, у рамках цієї програми передбачено  надання адресної допомоги родинам загиблих (померлих) військових, які брали участь у бойових діях у республіці Афганістан та інших країнах, протягом 9 місяців 2017 року таку  допомогу отримує одна особа щомісячно у розмірі 500грн.

З початку 2017 року забезпечено оздоровлення в санаторіях 4 ветеранам війни, з яких 4  забезпечено  путівкою за рахунок Міністерства соціальної політики, одна особа на яку поширюється ЗУ «Про статус ветеранів війни»

За рахунок коштів місцевого бюджету передбачено фінансування наданих послуг по абонентської платі у загальному розмірі 50 тис. грн. Протягом 9 місяців 2017 року використано 26,4 тис. грн.    

На користування пільговим проїздом в Тарутинському районі  за рахунок місцевого бюджету  на забезпечення даної послуги передбачено 140 тис. грн. Використано 140,0 тис. грн.

За рахунок коштів з державного та обласного бюджетів виконувалися програми із соціального  забезпечення осіб, постраждалих від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, загальне фінансування яких протягом 9 місяців 2017 року складає 65,0  тис. грн.

Для виплати 25 громадянам щомісячної грошової допомоги як споживачам продуктів харчування  використано 56,8 тис.грн. Компенсацію сім'ям з дітьми та видатки на безкоштовне харчування дітей чорнобильців не отримувалося.

Щорічну одноразову компенсацію на оздоровлення чорнобильців, отримали 29 осіб на суму 2,9 тис.грн. Для забезпечення медичного обслуговування громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, на 2017 рік заплановано 18,2 тис.грн., з яких фактично використано 15,9 тис. грн. для придбання медикаментів 40 особам.

За рахунок місцевого бюджету 13 ліквідаторам наслідків аварії на ЧАЕС виділена матеріальна  допомога у сумі 5,0 тис. грн.

 Державою не залишалися без уваги  особи з обмеженими фізичними можливостями, яких у районі налічується 2652 особи різних видів захворювань.

На підставі Постанови КМУ від 05.04.2012 р. № 321 затверджено Порядок забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації інвалідів, дітей-інвалідів та інших категорій населення. Даною Постановою передбачається індивідуальний підхід до замовлень на виготовлення та видачу  технічних засобів реабілітації шляхом анкетування, тобто: з метою ліквідації черговості і подальшої роботи за поточними замовленнями, всі засоби реабілітації замовляються, і видаються під конкретну людину за допомогою Централізованого банку даних інвалідів. З початку року видано 4 інвалідних крісла – колісне та 12 одиниць інших технічних засобів реабілітації (палиці, милиці тощо).

Станом на 01.10.2017 р. видано 459 особам направлення  на безкоштовне виготовлення і видачу 1861-х протезно-ортопедичних виробів. Компенсацію на бензин, технічне обслуговування спецавторанспорта та транспортне обслуговування виплачено 30 інвалідам на суму 5,9 тис.грн. Для соціальної підтримки  малозабезпечених громадян у 2017 році за рахунок державного бюджету виплачена матеріальна допомога 14 громадянам на суму 8,8 тис. грн. З метою оздоровлення осіб з обмеженими фізичними можливостями в санаторно-курортні заклади були спрямовані 12 інвалідів. Компенсацію за невикористану путівку отримали 4 інваліди на суму 1320 грн.

На обліку територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) райдержадміністрації станом на 01.10.2017 року перебуває 411 осіб які потребують соціального обслуговування. Фактично  обслуговується терцентром 411 осіб з них 37 осіб в стаціонарі. Протягом звітного періоду виявлено 11 осіб, які потребують соціальних послуг та перебувають у складних життєвих обставинах. Для вирішення питань територіальним центром залучається спонсорська допомога підприємств, а також надається гуманітарна допомога.

 

В районі триває робота щодо подальшого посилення і вдосконалення соціальної політики щодо захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, безпритульних та бездоглядних дітей, в першу чергу – розвитку сімейних форм виховання шляхом поширення мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. На обліку служби у справах дітей перебуває одна родина кандидатів в усиновлювачи.

Службою у справах дітей спільно з центром соціальних служб для сім’ї дітей та молоді здійснюється постійний контроль за діяльністю прийомних родин, умовами виховання, утримання дітей, дотримання пільг та гарантій, передбачених чинним законодавством для дітей цієї категорії.

Постійно поновлюється  банк даних на дітей-дітей сиріт та позбавлених батьківського піклування, таких станом на 01.10.2017 року на обліку служби у справах дітей Тарутинської райдержадміністрації перебуває 131 дитина вищевказаної категорії.

Ведеться робота щодо підготовки пакету документів для отримання одноразової допомоги по досягненню повноліття на дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Так, с початку року,  до відділу освіти направлені пакети документів для отримання одноразової допомоги на 6 осіб із числа дітей – сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.

Службою ініціюванні питання про притягнення 10 батьків до адміністративної відповідальності за неналежне виховання дітей.

 Протягом ІII кварталу 2017 року службою у справах дітей проведено 3 засідання комісії з питань захисту прав дитини. Прийняти відповідні рішення.

В службі у справах дітей на обліку «діти, які проживають в сім’ях, в яких батьки або особи, що їх замінюють ухиляються від виконання батьківських обов’язків» перебуває 28 дітей, які виховуються в 12 сім’ях. Дані сім’ї перебувають під супроводом Тарутинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Службою ведеться облік дітей, які вживали спиртні напої або наркотики, запаморочливі засоби з немедичною метою. В ході проведення щоквартальної взаємозвірки служби з ВКМСД Тарутинського РВ ГУМВС України в Одеській області та КУ «Тарутинська ЦРЛ» дітей, які схильні до вживання алкоголю, наркотичних засобів на обліку не перебувають.

Протягом кварталу службою у справах дітей проведено 11 профілактичних рейдів по 26 населеним пунктам району, під час яких перевірено житлово-побутові умови 47 сімей, в яких батьки неналежно виконують батьківські обов’язки.

За зазначений період до Тарутинського районного суду органом опіки та піклування подано 3 позовні заяви для позбавлення батьківських прав 3 батьків по відношенню до 3 дітей.

Службою у справах дітей підписано угоду про співпрацю між Тарутинським районним центром зайнятості, районним відділом освіти, районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, відділом кримінальної міліції у справах дітей та міжрайонним відділом кримінально-виконавчої інспекції.

       З метою координації роботи місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, спрямованої на запобігання бездоглядності, правопорушень, пропаганди здорового способу життя, боротьби з алкогольною та тютюновою залежністю серед дітей,  головою райдержадміністрації видано розпорядження «Про роботу органів опіки та піклування щодо захисту прав та інтересів дітей» від 15.03.2011 року № 95/А-2011, проводяться та затверджені районні акції, рейди та профілактичні операції: «Вокзал», «Діти вулиць», «Урок», «Літо».

        Відповідно до пункту 16 частини 1 ст.43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 5 Закону України "Про охорону дитинства", ст. 7 Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування", створення належних умов для соціально-психологічної реабілітації дітей, їх фізичного розвитку в Тарутинському районі розроблена і затверджена сесією районної ради  № 190-VIІ від  22.12.2016 року програма «Дитинство» на 2017-2020 роки  та затвердженні заходи.

Рішенням районної ради № 196-VIІ від 22.12.2016 року «Про районний бюджет Тарутинського району на 2017 рік» на районну програму «Дитинство» затверджено 15,0 тис. грн., які профінансовані та використані службою у справах дітей у повному обсязі.

        Відповідно до закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про житловий фонд соціального призначення», «Про охорону дитинства»; Указ Президента України від 16 грудня 2011 року № 1163/2011 «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 року № 682 «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» та  від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини»  розроблена та  затверджена сесією районної ради № 265 -VIІ від  25.05.2017 року  районна програма забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб та молоді з їх числа на 2017-2019 роки, що дасть змогу забезпечити житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування,  осіб та молоді з їх числа після завершення перебування  їх в сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу, дитячих закладах, після закінчення навчання в навчальних закладах

Контролюється  соціальна виплата дітям, які перебувають під опікою (піклуванням) у сім’ях громадян району, а також виховуються в прийомних родинах.

 

Службою у справах дітей Тарутинської РДА спільно з Тарутинським районним центром соціальних служб для сім’ї дітей та молоді здійснюється постійний контроль за діяльністю прийомних родин, умовами виховання, утримання дітей, дотримання пільг та гарантій, передбачених чинним законодавством України для дітей цієї категорії.

          Відповідно до Закону України  «Про фізичну культуру і спорт», програми розвитку фізичної культури і спорту в Тарутинському районі на 2016 – 2019 роки, затвердженої рішенням районної ради від 24.12.2015р. № 20-VІІ, з метою пропаганди здорового способу життя  та популяризації фізичної культури і спорту у звітному періоді організовано проведення спортивних заходів. 

       18 лютого проведена першість району з баскетболу, у змаганнях взяли участь 5 команд: смт. Березине, смт. Тарутине, с. Красне, с. Петрівськ перший, с. Червоне. Переможці – команда смт. Березине, ІІ місце зайняла команда с. Петрівськ перший, ІІІ місце – команда смт. Тарутине.

       Першість району з волейболу відбулась 12 березня 2017р. серед команд смт. Бородіно, смт. Тарутине, с. Олександрівка, с. Рівне, с. Ярове. І місце посіла команда смт. Тарутине, ІІ місце – команда с. Рівне, ІІІ місце – с. Олександрівка.

       25 березня 2017р. в смт. Серпневе організовано проведення Кубку відкриття сезону з футболу. За Кубок змагались 10 футбольних команд району: смт. Серпневе, смт. Тарутине, сіл Височанське, Євгенівка, Миколаївка, Підгірне, Петрівськ І, Петрівка - ІІ, Рівне, Червоне. У фіналі Кубку відкриття сезону з футболу 2017р. зустрілись команди смт. Серпневе та с. Петрівськ перший. З рахунком 0:2 переможцями Кубку відкриття сезону з футболу стала команда с. Петрівськ перший.

       10-11 червня 2017 року в смт. Тарутине проведений  І Міжнародний турнір пам’яті тренера та колишнього директора Тарутинської ДЮСШ Арабаджи П. Г. У турнірі взяли участь понад 180 спортсменів: з міст Каушани та Тараклія Республіки Молдова, з м.Тирасполь (Придністровська Молдовська Республіка), з міст Одеса, Б-Дністровський, Ізмаїл, Херсон, смт. Березанка Миколаївської області, Арцизького, Болградського, Саратського та Тарутинського районів Одеської області. В перший день заходу відбулось зважування спортсменів, урочисте відкриття турніру та концерт колективів художньої самодіяльності району. На другий день турніру проходили змагання у 18 вагових категоріях: 20кг,23кг, 26, 29, 32(2005-2006р.н.), 32(2007-2008р.н.), 35,38, 42, 46, 50,54 та  58кг, чоловіки вагою 65, 70, 75 кг та дівчата 48 та 51 кг. Турнір з вільної боротьби пам’яті тренера Тарутинської ДЮСШ Арабаджи П.Г. завершився урочистим нагородженням переможців та призерів турніру. Учасники турніру, які посіли призові місця, нагороджені грамотами, спортивними медалями та грошовими преміями.

       23 вересня 2017р. чоловіча команда Тарутинського району з баскетболу взяла участь у зональних обласних змаганнях з баскетболу

       З 22 квітня 2017 року у районі проходить Чемпіонат району з футболу.

 

    

Освіта

Дошкільна освіта.

 

               Станом на 01.10.2017 року в районі функціонують 35  дошкільних навчальних закладів, усі – у складі НВК. В дошкільних навчальних закладах виховуються 1361 дитина дошкільного віку у 66 групах. Навчально-виховний процес в ДНЗ здійснюють 145 вихователів. З 01.09.2016 року був закритий 1 ДНЗ у с.Новоукраїнка у зв’язку з відсутністю дітей дошкільного віку, проте 26 грудня було відкрито дитячий садок у с.Матильдівка (1 група, 20 дітей).

            П’ятирічок у районі – 454, з них 31 навчається у 1-х класах. Охоплення дошкільною освітою дітей 5-річного віку складає 100 % (ДНЗ, короткочасні групи при ЗНЗ в Березине (20), соціальний патронат). В  усіх дошкільних закладах створені умови для виховання та розвитку дітей.  Харчування дітей в ДНЗ здійснюється відповідно до ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», вимогам Постанови КМУ від 22.11.2004р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».  Норми харчування в ДНЗ виконуються на 87 %. Середня  вартість харчування складає 13,5 грн. (з урахуванням батьківських і спонсорських внесків), батьківська плата складає 50%.

У літній період усі ДНЗ району перебували на санаторному режимі (оздоровлення). Вартість харчування в цей період було підвищено до 15 грн.

 

Загальна середня освіта. 

 

                      На 01.10.2017 р. в школах району налічується 4270 учнів, що на 25 менше, ніж торік. Кількість неповних класів – 21 по району (торік 15); 20 класів взагалі відсутні (торік-27). Зменшилася кількість випускників: 9 класи – 423 (426 мин.року), 11 класи – 164 (178 мин.року). Всього по мікрорайонах шкіл станом на 01.10.2017 року налічується 4990 дітей і підлітків шкільного віку (торік 5038), з них 4256 навчаються у ЗНЗ усіх ступенів (в т.ч. 47 – у вечірніх класах),  305 – у ПТНЗ, 316 – у ВНЗ І-ІІ рівн.акредит., 23 не навчаються за станом здоров’я, 5 навчаються у спецзакладах для дітей з вадами розвитку.

З 1 вересня працюють 6 інклюзивних класів для навчання 8 дітей з обмеженими можливостями здоров’я: 6 і 8 кл. (3 дітей) у Березинському НВК, 1 кл. (2 дітей) у Веселодолинському НВК, 3 кл. (1 дит.)  у Лісненському НВК, 1 кл. (1 дит.) в Іванчанському НВК, 10 кл. (1 дит.) у Петрівському Другому НВК. Інклюзивні класи і групи утворюються виключно за висновками і рекомендаціями Одеської психолого-медико-педагогічної консультації і призначені для того, щоб дати можливість дітям  з вадами фізичного розвитку соціалізуватися у суспільстві шляхом ранньої інтеграції. Всього у ЗНЗ району навчається 61 дитина з вадами розвитку, з них 18 – на індивідуальному навчанні (також за висновками ПМПК).

             Навчально-виховний процес у загальноосвітніх закладах району станом на 01.10.2017 здійснюють 624 працівники, в т.ч. 546 викладачів, 15 вихователів ГПД, 20 педагогів-організаторів, 22 бібліотекарі, 17 сумісників, 15 практичних психологів, 2 соціальні педагоги, 4 асистенти вчителя в інклюзивних класах. Серед них – 5 вчителів-методистів, 78 мають звання «старший учитель», 13 нагороджені знаком «Відмінник освіти України», 4 мають державні відзнаки і нагороди.

               В ЗНЗ району функціонують 72 групи подовженого дня, які відвідують 1701 учень. В 1 ЗНЗ (Тарутинський НВК) навчання ведеться українською і російською мовами, в усіх інших – українською. Вивчаються іноземні мови: англійська – в 24 ЗНЗ (221 груп, 2915 учнів), німецька – в 17 ЗНЗ (122 групи, 1429 учнів), молдовська – у 2 ЗНЗ (19 класів, 315 учнів), болгарська – у 6 ЗНЗ (59 класів, 633 учні). Поглиблено вивчається англійська мова у 5 класах Тарутинського НВК (99 дітей).

У 17 ЗНЗ навчаються 66 учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також 5 дітей із зони АТО.

            У 23-х ЗНЗ функціонують 23 кабінети інформатики, 28 комп’ютерних класів на 258 робочих місць. Усього комп’ютерів у 36 ЗНЗ району – 434, з них 171 підключені до мережі Інтернет, 74 – не працюють, 102 – використовуються в управлінсько-господарській діяльності школи, 254 – технічно і фізично застарілі, з терміном придбання більше 5 років. У січні запущені  2 нових комп’ютерних класи в Олександрівському і Підгірненському НВК.

Крім того, наприкінці 2016 року було придбано для ЗНЗ району ноутбуків на суму близько 300 тис.грн., а також шкільні меблі на суму 199 тис.грн., художню літературу – 150 тис.грн., пральні машини і холодильне обладнання на 199 тис.грн., обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології на 199 тис.грн., мікроскопи на 37 тис.грн., постільну білизну для ДНЗ на 87 тис.грн. Також придбано опалювальні котли на суму понад 400 тис.грн. і металопластикові вікна на суму понад 840 тис.грн.

           В районі діє Державна цільова програма «Шкільний автобус». Станом на 01.10.2017 р. підвіз дітей до місця навчання і у зворотному напрямку організовано у 13 ЗНЗ (Березинський, Тарутинський, Богданівський, Веселодолинський, Височанський, Євгенівський, Надрічненський, Петрівський Перший, Петрівський Другий, Підгірненський, Рівненський, Новотарутинський, Вознесенський Другий НВК). Всього підвозиться 92 дитини дошкільного віку, 602 учні і 19 педпрацівників з 26 населених пунктів.

           З 31.05. по 19.06 (14 робочих днів) у районі працювали 36 закладів відпочинку (в усіх ЗНЗ, крім Новоукраїнського НВК, діти з якого підвозилися до пришкільного табору в Новотарутинський НВК). Охоплено відпочинком 1814 дітей, що становить 42,2 % від загальної кількості учнів. Серед них – 13 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 29 дітей-інвалідів, 398 дітей з багатодітних і малозабезпечених сімей, 21 дитина учасників АТО, 157 дітей, які перебувають на диспансерному обліку, 50 талановитих і обдарованих дітей. В усіх таборах було організовано 2-3-разове харчування, на базі 5 ЗНЗ був організований денний сон (Вільненський, Рівненський, Петрівський Перший, Ярівський, Веселодолинський НВК). Було проведено 86 походів (1814 дітей), 72 екскурсії (1753 дит.). Виділено на відпочинок: сільські та селищні ради - 316,2 тис.грн., районний бюджет – 350 тис.грн., спонсорські внески – 42 тис.грн.

          Випущено зі шкіл 623 випускники: 11-х класів – 196, в т.ч. 2 – з Золотими медалями (Виноградівський, Веселодолинський НВК);  9-х класів – 427, в т.ч. 18 отримали свідоцтва з відзнакою. Середня якість знань по району складає 52 %. Найвища якість знань (серед ЗНЗ І-ІІ і І-ІІІ ст.)  - Вільненський НВК (66%), Ламбрівський НВК (62%), Серпневський і Тарутинський НВК (58%); найнижча – Лісненський і Петрівський Другий НВК (43%), Бородінський НВК (42%), Перемогівський НВК (41%). Протягом навчального року прибуло до ЗНЗ району 70 учнів, вибуло – 91.

         На підставі рішення сесії Тарутинської районної ради від 07.07.2017 № 309-VІІ розпочато процес ліквідації Новоукраїнського НВК (у зв’язку з малою чисельністю учнів – 2 ос.), який остаточно ліквідовано  14.09.2017 р.

               Позашкільна освіта.

Станом на 01.10.2017 р. у  Тарутинській ДЮСШ працює 11 педпрацівників на 5 відділеннях (вільна боротьба, волейбол, гандбол, футбол і настільний теніс), навчається 696 учнів. Крім того, гуртковою діяльністю в ЗНЗ району охоплено 2351 учнів у 138 гуртках.

 

Підприємництво

 

Станом на 01.10.2017 р. на обліку в органах державної реєстрації знаходяться 616  юридичних осіб, або на 9 юридичних осіб більше в порівняні з аналогічним періодом 2016 року.

Кількість малих підприємств становить 445 одиниць. У розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення функціонує 106 малих підприємств.

 

Переважна кількість малих підприємств зосереджена у сфері торгівлі та послуг. Зокрема, за видами економічної діяльності, у відсотковому відношенні найбільше малих підприємств працює у торгівлі та громадському харчуванні. Серед зареєстрованих велика кількість юридичних осіб, які займаються сільським господарством.

 

Культура

 

В  Тарутинському  районі   функціонують  37  клубних  закладів – 1 районний, 3 селищних та 33 сільських,  38  бібліотек – центральна районна бібліотека, районна дитяча бібліотека та 36 сільських бібліотек-філій, Тарутинська дитяча  музична  школа з філіями у смт. Березине (фортепіано, духові), с. Надрічне (хореографія), смт. Серпневе (домра), Тарутинський національно-просвітницький центр з філіями в с. Виноградівка та с. Петрівськ - І. В Тарутинському районі 11 художніх колективів мають звання «народний», 1 колектив має звання «зразковий».

          Протягом 9 місяців 2017 року робота  закладів  культури  була  спрямована  на   виконання Указів Президента України, на розвиток  самодіяльної  народної  творчості,  збереження  народних  традицій  та  звичаїв,  проведення  культурно – мистецьких  заходів, організацію  дозвілля  молоді, пропаганди  і  популяризації  книги.

Народні свята і обряди створюють традиції нашого краю. З початку року відділом культури проведено цілу низку показових традиційних національних свят: Новорічне нічне гуляння «Веселись честной народ, мы встречаем Новый год!» «Бабій ден», Масляна, Мерцішор, Трифон Зарезан,  дня Святого Валентина,  та інші.

 В Тарутинській дитячій музичній школі у січні проведено святковий ювілейний концерт, присвячений 50-ти річчю школи.

         До Дня Соборності були проведені історичні години і години державності, бесіди, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки.

      До Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту були проведені історичні години, бесіди-реквієм, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки, виставки-реквієм.

      До Дня пам’яті героїв Крут були проведені години пам’яті, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки, виставки-реквієм.

      В усіх структурних підрозділах відділу культури Тарутинської РДА до Дня вшанування пам`яті воїнів-інтернаціоналістів були проведені години пам’яті, мітинги, музично-поетичні композиції, тематичні вечори-зустрічі з воїнами-інтернаціоналістами, вечори-вшанування, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки, виставки-реквієм.

Учні Тарутинської ДМШ прийняли участь в таких заходах:

-         IV обласний академічний конкурс фортепіанної музики «Classic QUEST» м. Ізмаїл;

-         IV обласний академічний конкурс фортепіанної музики «Classic QUEST» м. Одеса;

-         Обласний огляд-конкурс солістів та ансамблів малих форм учнів художніх відділень та класів шкіл естетичного виховання м. Одеса хореографічний ансамбль «Надречняночка»;

-         XV відкритий академічний фестиваль-конкурс ДМШ та ДШМ «Юні таланти Бесарабії» м. Ізмаїл інструментальний ансамбль «Камертон», хореографічний ансамбль «Надречняночка», ансамбль духових інструментів.

     -     відбувся Етно - фестиваль «Сузір’я»;

    -    ХІ-й  Міжнародний   фестиваль  польської  культури «Аккерманський  полонез - 2017»                     м. Білгород-Дністровський інструментальний ансамбль «Камертон»

     -   проведено І Міжнародний турнір з вільної боротьби пам’яті видатного тренера Арабаджи П.Г.;

-     проведено ХІІ Бессарабський ярмарок – фестиваль національних культур.

 

       За 9 місяців поточного року проведена перевірка сільських та селищних бібліотек району з питань виховання патріотизму та національної свідомості у дітей та юнацтва в смт. Березине, смт. Бородіне, с. Петрівка, c. Підгірне, с. Калачівка с. Богданівка, с. Миколаївка, с. Вільне, с. Лісне, с. Ярове, с. Виноградівка, с. Калачівка, с. Серпневе, с. Лужанка.

 

Робота із зверненнями громадян

 

          При розгляді звернень громадян Тарутинська районна державна адміністрація керується Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкцією з діловодства по роботі зі зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян на підприємствах, в установах, органах незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів від 14 квітня 1997 року № 348.

На виконання Указу Президента та з метою проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом, районною державною адміністрацією прийняті:

 розпорядження від 26.12.2016 року № 503/А-2016, яким затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік;

розпорядження від 26.12.2016 року № 504/А-2016, яким затверджено графік особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік.

Графіки прийому громадян керівництвом Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік, особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік, особистого прийому громадян керівництвом Одеської обласної державної адміністрації та особистого прийому керівництвом структурних підрозділів Одеської обласної державної адміністрації опубліковано на веб-сайті райдержадміністрації.

розпорядження від 26.12.2016 року № 507/А-2016 «Про затвердження графіку проведення виїзних прийомів громадян керівництвом Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік», яким було затверджено графік проведення «виїзних приймалень» громадян керівництвом районної державної адміністрації за участю представників районних служб на 2017 рік;

розпорядження від 26.12.2016 № 505/А-2016 «Про новий склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Тарутинській районній державній адміністрації»;

розпорядження від 26.12.2016 № 506/А-2016 «Про внесення змін до Положення про постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян при Тарутинській районній державній адміністрації затвердженого розпорядженням Тарутинської райдержадміністрації від 25.04.2008 р. № 115/А-2008»;

        розпорядження від 29.12.2016 року № 519/А-2016 «Про заходи щодо організації інформування населення району про діяльність органів виконавчої влади на 2017 рік», яким було затверджено графік і тематику «прямих телефонних ліній» районної державної адміністрації та тематику Днів інформування населення району. Матеріали для інформування населення району опубліковані у засобах масової інформації та на веб-сайті райдержадміністрації.

Всього з початку 2017 року керівництвом райдержадміністрації, структурними підрозділами райдержадміністрації, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади було проведено 39 прямих телефонних ліній.  Громадянам, які звернулись на «прямі телефонні лінії» були надані вичерпні роз’яснення та консультації.

        Згідно графіку затвердженого розпорядженням райдержадміністрації були проведені виїзні прийоми керівництвом райдержадміністрації у 12 сільських та селищних радах. На особистих виїзних прийомах звернулось 33 громадян. На всі звернення були наданні роз’яснення та рекомендації.

      При перевірках виконання Закону України  «Про звернення громадян» в структурних підрозділах райдержадміністрації, селищних та сільських радах у 2017 році згідно графіку, затвердженого виконуючим обов’язки голови районної державної адміністрації, перевіряючий керується вимогами Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади». За період з січня по вересень 2017 року проведені перевірки у 3 селищних радах та у 15 сільських рад. Під час перевірки якості ведення роботи із зверненнями громадян була надана практична та методична допомога спеціалістам, які відповідають за роботу із зверненнями громадян, направлені довідки про усунення виявлених недоліків.

      26 липня 2017 року на засіданні розширеної апаратної наради райдержадміністрації розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади і органах місцевого самоврядування району за І півріччя 2017 року». За підсумками розгляду цього питання було надано протокольне доручення голови райдержадміністрації від 26 липня 2017 року № 32.

       З метою поширення зворотного зв’язку з населенням, оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад району, невідкладного вжиття заходів до припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян в райдержадміністрації працює «телефон довіри» за номером  3-15-42 з 14 до 16 години, щоденно. 

              З метою надання практичної та методичної допомоги у роботі із зверненнями громадян постійно проводяться навчання із селищними та сільськими головами та секретарями щодо порядку організації роботи зі зверненнями громадян, дотримання законодавства по зверненням громадян.

      Райдержадміністрація щомісячно на розширених апаратних нарадах за участю голів виконавчих комітетів сільських та селищних рад району, розглядає питання «Про роботу з документами, які перебувають на контролі в райдержадміністрації, виконання розпоряджень, доручень голови райдержадміністрації, даних на апаратних нарадах і засіданнях колегії, вчасне опрацювання звернень громадян», а також голови сільських та селищних рад доповідають на апаратних нарадах про роботу виконкомів щодо виконання Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109/2008 року.

       Питання стану виконавської дисципліни постійно розглядаються на апаратних нарадах, що відображено у протоколах апаратних нарад. Спеціалістами відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Перелік звернень, термін розгляду, яких припадає на наступний тиждень надається виконавцям в телефонному режимі.

        Згідно графіків виїзних прийомів керівництва облдержадміністрації та структурних підрозділів облдержадміністрації ведеться організація цих прийомів.

       За 9 місяців 2017 року в Тарутинській районній державній адміністрації розглянуто – 1074 звернення, з якими звернулись 1454 громадянина (за 9 місяців 2016 року – 671, з якими звернулись 992 громадянина). Із них на особистому прийомі керівництвом райдержадміністрації прийнято 178 (за аналогічний період 2016 року – 101), від громадян поштою - 894 (за 9 місяців 2016 року –549).

        Масових звернень за 9 місяців 2017 року до райдержадміністрації не надходило, повторних - 4.

       За проаналізований період до райдержадміністрації надійшло 18 колективних звернень (за 9 місяців 2016 року – 10 колективних звернень).

      За 9 місяців 2017 року райдержадміністрацією отримано:

  • 0 (0 - 2016 р.) від інваліда Великої Вітчизняної війни;
  • 27 (141 - 2016 р.) звернень від ветеранів та пенсіонерів;
  • 5 (32 - 2016 р.) звернень від багатодітних сімей та одиноких матерів;
  • 0 (0 – 2016р.) від Матерів – героїнь;
  • від Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України звернення не надходили.

      Кількісні данні щодо структури звернень за їх видами:

-         пропозиції – 1;

-         заяви, клопотання –1701;

-         скарг – 2.  

При цьому у відповіді на 326 звернення громадянам надані письмові роз’яснення та необхідна інформація, вирішено позитивно –  647.

        Найбільш актуальними для населення району є питання :

-   аграрної політики і земельних відносин –  571 звернень (за  2016 рік 428 звернень). В районній державній адміністрації приймаються відповідні розпорядження голови райдержадміністрації про надання дозволу громадянам на розробку технічної документації та на затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості та надсилаються письмові відповіді заявникам;

-   соціального захисту – 22 звернень (за 2016 рік - 90 звернень). Основні питання, які порушуються громадянами: надання матеріальної допомоги, виплати соціальної державної допомоги сім’ям з дітьми.

        Якісний та кількісний аналіз заяв, скарг, пропозицій громадян, які  надійшли до райдержадміністрації та розглянуті за дорученням голови райдержадміністрації за 9 місяців 2017 року, свідчать про те, що їх загальна кількість, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, збільшилась на 403 звернень. Збільшення звернень пов’язано з подачею документів на оформлення документацій з земельних  питань.

Всі звернення розглядалися у встановлений законодавством термін. Також постійно надавалися письмові відповіді заявникам та вищим ланкам виконавчої влади.

       На веб-сайті райдержадміністрації розміщено та постійно оновлюється аналітична довідка та статистична інформація щодо роботи зі зверненнями громадян, нормативно-правові акти з питань організації роботи зі зверненнями громадян, графіки особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, тематика та дати проведення «прямих телефонних ліній, звіти про стан роботи зі зверненнями громадян.

        В райдержадміністрації щомісячно проводиться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Тарутинській районній державній адміністрації.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року №898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр» адміністрацією протягом проаналізованого  періоду зареєстровано та опрацьовано 183 звернень громадян, отриманих під час роботи урядової телефонної «гарячої лінії». Ці звернення розглядались в термін передбачений чинним законодавством. Письмові відповіді надавались заявникам.

   Керівництво районної державної адміністрації  приділяють достатню увагу вирішенню питань, які підіймають у своїх листах мешканці району.

 

Фінансовий стан підприємств та організацій району

 

            Бюджет району по доходам загального фонду з урахування дотацій та субвенцій виконано в сумі 283867,8 тис. грн. при затверджених у бюджеті планових показниках на 9 місяців 2017 року, з урахуванням внесених змін, у сумі 277154,7 тис. грн., або виконання плану станом на 01.10.2017 рік становить 102,4%, в тому числі власні надходження склали 81959,7 тис. грн.. Планові показники по власним надходженням виконано на 116,9%. Надійшло трансфертів у сумі 201908,1 тис. грн., що складає 71,2% відносно всіх доходів.

            За 9 місяців поточного року  власні надходження збільшились у порівняні з аналогічним періодом минулого року на 31133,1 тис. грн., що складає 161,3%. Збільшення власних доходів сталося в результаті збільшення:

- ставки податку по орендній платі за землю;

- єдиного податку для платників ІІ групи (за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати з 1600 грн. на 3200 грн.);

- фонду заробітної плати та легалізації робочих місць.

            Видаткова частина зведеного бюджету Тарутинського району станом на 01.10.2017 року виконана у сумі 251659,7 тис. грн., що складає 87,0% до уточнених планових призначень.

До спеціального фонду зведеного бюджету району  з урахуванням міжбюджетних трансфертів за 9 місяців поточного року надійшло 11523,5 тис. грн. ( без міжбюджетних трансфертів – 5424,4 тис. грн.). Видатки по спеціальному фонду зведеного бюджету Тарутинського району за 9 місяців 2017 року склали 22375,4 тис. грн., при уточнених планових назначених на звітний період 38192,6 тис. грн., або виконано на 58,6 відсотків.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

         Аналіз показників оплати праці у економіці району показує, що станом на 01.10.2017  року середньомісячна заробітна плата, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року (2773,5 грн.) зросла на 64,0 відсотка та становила 4554,5 грн.

         Зростання середньомісячної заробітної плати у вересні 2017  року спостерігалася практично за усіма видами економічної діяльності порівняно з аналогічним періодом 2016 року:

 

                                                                                  2016рік        2017рік           рост %

               - в сільському господарстві     -         2618,2 грн. /     4469,6грн           71 

               - в промисловості                     -          4092,9грн. /      5059,8грн           24

                - в галузі  охорони здоров’я    -          3083,3грн. /      5077,7грн           65

               - в галузі освіти                          -         2879,3грн. /      4558,8грн          58

                - в галузі торгівлі                       -         1955,6грн. /      4922,4грн         152

                - послуги та  культура             -           2568,6грн. /       4018,4грн          56

                - державне управління            -           3798,9грн. /       7173,9грн           89

               - транспорт та зв’язок             -           1500,0грн. /       3366,7грн         124

               - будівництво                             -              ------------- /  -------    грн            

              - діяльність готелів                    -           2280,0грн  /      3520,0грн          54

 

      Суттєво збільшення заробітної плати в порівняні з аналогічним періодом минулого року сталося в основному за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати та зменшення середньооблікової кількості штатних працівників (9 місяців 2016 – 4035 працівників; 9 місяців 2017 – 3939 працівників) на 96 осіб в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

                Заборгованість по  заробітній платі станом на 1 жовтня 2017 року  по району  відсутня.

Станом на 01.10.2017 року  заборгованість з єдиного соціального внеску складає 2624,7 тис. грн. та збільшилася відносно заборгованості на початку року на 216,2 тис. грн., відносно аналогічного періоду минулого року на 51,5 тис. грн..   Податковий борг по податкових зобов’язаннях до державного та місцевих бюджетів збільшився відносно заборгованості на початку року на 29,9 тис. грн. (2000,1 тис. грн.) та на 324,9 тис. грн. відносно аналогічного періоду 2016 року.

    

Населення та соціальне забезпечення

 

Упродовж січня-серпня 2017 року внаслідок природного приросту, скорочення населення кількість жителів Тарутинського району зменшився на 80 осіб. Це сталося внаслідок зменшення кількості народжених відносно кількості померлих на 80 осіб (на 19,9 %).

 

Природний рух населення у січні – серпні 2017 року у порівнянні з січнем-серпнем 2016 року характеризується такими даними:

 

Усього

Січень-травень 2017 р. у % до січня-травня 2016 р.

січень-травень 2017 р.

січень-травень  2016 р.

Кількість народжених, осіб

321

384

119,7

Кількість померлих, осіб

401

393

98,0

Природний приріст (скорочення) населення, осіб

-80

-9

Х

 

У січні - серпні 2017 року зафіксовано міграційне скорочення на 42 особи. Всього з початку року загальне скорочення населення складає 122 особи.

Кількість наявного населення Тарутинського району за оцінкою на 1 вересня 2017 року становила 41201 особа.

 

          Продовження своєчасного та послідовного розв'язання проблем, що існують в економіці району, має стати запорукою подальшого соціально-економічного зростання та підвищення добробуту мешканців району.

За результатами виконання Програми соціально - економічного та культурного розвитку Тарутинського району за 9 місяців 2017 року підготовлений проект розпорядження.  

 

Начальник відділу економічного

розвитку, інвестицій і торгівлі

управління агропромислового

та економічного розвитку                                                                                   В.Г. Кісеолар