01.09.2017

ЗВІТ про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку Тарутинського району за 6 місяців 2017 року

Програма соціально-економічного та культурного розвитку Тарутинського району на 2017 рік розглянута та затверджена рішенням Тарутинської районної ради 26 лютого 2016 року № 58-VII.  

  Вживання своєчасних заходів щодо стабілізації ситуації в реальному секторі економіки, своєчасне вирішення проблемних питань регіонального розвитку дозволяють говорити про забезпечення позитивної динаміки більшості показників соціально-економічного розвитку.

   Підсумки розвитку району за 6 місяців 2017 року свідчать про стабілізацію ситуації в більшості галузей економіки та соціальної сфери: промисловості, сільському господарстві, транспорті, на ринку праці, у сфері споживчого ринку та послуг.

   Майже всі динамічні показники соціально-економічного розвитку району за І півріччя 2017 року перевищують минулорічні та свідчать про позитивні зрушення в обсягах освоєння капітальних інвестиції, сільському господарстві, на ринку праці, у сфері споживчого ринку та послуг.

 

Сільське господарство

 

Рослинництво

 

Загальна площа зернових до збирання у 2017 році складає 63833 га, в тому числі озимих зернових – 56603 га, ярих зернових (без кукурудзи) – 6485 га. Крім того, озимого ріпаку, гірчиці, лену – 10010 га. В розрізі сільськогосподарських культур озимої пшениці – 40780 га, озимого ячменю – 15823 га, ярого ячменю – 4000 га, ярої пшениці – 50 га, гороху – 998 га, проса – 576 га, гречки – 35 га, квасолі – 100 га. Крім того озимого ріпаку – 9800 га, гірчиці – 210 га, лену – 500 га.

 

Згідно з оперативними даними станом на 16 серпня 2017 р. зернові та зернобобові культури (без кукурудзи) підприємствами району зібрані та обмолочені на площі 62978 га. З цієї площі намолочено 279962 тонн зерна (у початкове оприбуткованій вазі). Середня урожайність зернових культур (без кукурудзи) становила 44,5 ц з га зібраної площі проти 43,6 ц з га у 2016 р. В розрізі культур отримано зерна:

пшениці озимої зібрано на площі 40780 га, одержано 187443 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 14143 тонн (на 8,2 %). Середня урожайність пшениці озимої склала 46,0 ц з га (на 0,1 ц з га менше);

пшениці ярої зібрано на площі 50 га. Усього одержано 100 тонн зерна, його урожайність склала 20,0 ц з га;

ячменю озимого зібрано на площі 15823 га. Усього одержано 85129 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року менше на 13029 тонну (на 15,3 % менше). Середня урожайність ячменю озимого склала 45,6 ц з га (на 0,4 ц з га більше);

ячменю ярого зібрано на площі 4232 га. Усього одержано 14458 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 2608 тонн (на 22,0 % більше). Середня урожайність ячменю ярого склала 36,2 ц з га (на 8,2 ц з га більше);

гороху зібрано на площі 998 га. Усього одержано 2932 тонн зерна, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року менше на 879 тонни (на 23% менше). Середня урожайність гороху склала 29,4 ц з га (на 5,4 ц з га менше);

ріпаку озимого на зерно зібрано на площі 9800 га. Одержано 23467 тонни ріпаку, його урожайність становила 24,0 ц з га (на 1,1 ц з га менше).

 

Тваринництво

 

Відповідно статистичних даних сільськогосподарських тварин у сільгосппідприємствах складає:

ВРХ – 282 голів (у % до 1 липня 2016 року – 97,6) в т.ч.: корів – 140 гол. (у % до 1липня 2017 року – 107,7); свиней – 19795 гол. (у % до 1 липня 2016 року – 105,9).

Відповідно статистичних даних поголів’я великої рогатої худоби по сільгосппідприємствам зменшилось на 7 гол., в т.ч. корів по сільгосппідприємствам збільшилось на 10 голів. Свиней по сільгосппідприємствам збільшилось на 1108 гол.

 

Виробництво продуктів тваринництва станом на 01.07.2017 р.

 

Показники виробництва тваринницької продукції по сільськогосподарським підприємствам  в порівнянні з минулим роком за цей період: молока більше на 48 тон та становить 283 т, що складає 120,4% відносно аналогічного періоду минулого року, м’яса (реалізація на забій сільськогосподарських тварин у живій масі) на 176 тон більше та становить 743 т, що складає 131,0% відносно аналогічного періоду минулого року.  

Станом на 01.07.2017 року наявність культур зернових та зернобобових у сільськогосподарських підприємствах (крім малих) та підприємствах, що займалися зберіганням та переробкою культур зернових та зернобобових складає 12690,4 т,  що складає 41,7% в порівняні з аналогічним періодом минулого року. Наявність насіння соняшнику – 1521,8 т, або 68,3% відносно аналогічного періоду минулого року.

 

Промисловість

 

За січень-травень 2017 року промисловими підприємствами району реалізовано продукції на суму 47188,4 тис. грн., що складає 0,2 % від загального обсягу реалізованої промислової продукції області або більше у порівняні з аналогічним періодом минулого року на 20555,4 тис. грн., що складає 177,2 % відносно аналогічного періоду 2016 року.

 

Обсяг реалізованої промислової продукції на одну особу постійного населення за січень-травень 2017 року по району становив 1147 грн., що складає 167,0 % більше рівня відповідного періоду минулого року.

 

Транспорт і зв’язок

 

Послугами автомобільного транспорту (з урахуванням перевезень, виконаних фізичними особами - підприємцями) скористалися 131,1 тис. пасажирів, що на 28,2 % менше січня-червня 2016 року, пасажирооборот склав 7,0 млн. пас. км або на 44,7 % більше відповідного періоду минулого року. Перевезення пасажирів на постійних автобусних маршрутах загального користування закріплені за перевізниками:

ФОП Марашлець Марія Іванівна (смт. Тарутине);

юридична особа: ТОВ «Алекс-М» – засновник Марашлець Дмитро Георгійович (смт. Тарутине).

 

Обслуговування внутрішньо обласних маршрутів на території району проводиться також ФОП «Кащи Г.М.», ФОП «Смірнов В.М.», ФОП «Іванов С.А.», ТОВ «Комфорт-Авто», ПП «Старс Транс», ПАТ «Арцизське САТП 15118», ТОВ «Автотранс України».

 

Перевезено пасажирів за 2017-2016(тис.чол.)(ТОВ Алекс-М)

 

 

Пасажирооборот за 2017 – 2016(тис. пасажирів на км.)

 

 

Сфера внутрішньої торгівлі

 

 

Станом на 01.07.2017 р. обслуговування споживчого ринку району здійснює Тарутинське районне споживче товариство, до складу якого входять 14 підприємств роздрібної торгівлі та 3 підприємства ресторанного господарства.

 

З метою ефективного використання своїх будівель Тарутинське споживче товариство надає в оренду суб’єктам господарювання вільні площі загальною квадратурою 3508,2 кв. метрів.

 

Також торгівельне обслуговування району здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності – юридичними особами: підприємствами роздрібної торгівлі – 20, закладами ресторанного господарства – 10; суб’єктами підприємницької діяльності - фізичними особами: підприємствами роздрібної торгівлі – 176, закладами ресторанного господарства – 76.

 

Крім того, функціонують – 1 магазин фірмової торгівлі (ТОВ «Хліб-Тарутине»), 2 магазина оптової торгівлі – магазин «Аквабір» (ФОП Сібов Д.П.) та магазин-склад (ФОП Слободчиков Г.І.)

 

Реалізується продукція вітчизняних товаровиробників, в тому числі і місцевих товаровиробників – ТзОВ «Тарутинський сироробний завод» (магазин «Молочник» ФОП Сичевська Т.П.) та ТОВ «Хліб-Тарутине».

 

Відкрито підприємства роздрібної торгівлі – магазин «Крупи» (продовольчі товари) смт. Тарутине, Магазин (продовольчі і не продовольчі товари) смт. Бородіно; Магазин (продовольчі товари) смт. Бородіно.

 

На території району сфера побутового обслуговування населення надається 15 фізичними особами - підприємцями.

 

Споживачам надаються такі види послуг: ремонт та пошив швейних виробів, ремонт годинників, ремонт взуття, послуги з фото- і відео зйомки, перукарські послуги, ремонт автомобілів, прокат весільної та вечірньої одежі, ритуальні послуги, столярна справа, очищення пір’я подушок, зварювальні та точильні роботи.

 

Функціонування ринків

 

Станом на 1 липня 2015 року на території району функціонують 2 приватні ринка – ринок «Південний» та міні-ринок «Пасаж».

 

Ринок «Південний», який за спеціалізацією відноситься до змішаного типу, знаходиться за адресою: Одеська область, смт. Тарутине, пр. Миру, 4. Загальні розміри земельної ділянки складають 7770 кв. метрів: площа ринку – 7604 кв. метрів, з якої відведено під торгівлю 4325 кв. метрів. Основним видом послуг на ринку є надання в оренду торгових місць. На даний час кількість пронумерованих торгових місць становить 149, з них на прилавках – 32, на критих рядах – 34, в палатках – 20, контейнерах – 63. Ринок обладнаний лабораторією ветеринарно-санітарної експертизи, павільйонами з торгівлі м’ясом та молочною продукцією. На території ринку розміщується 1 кафе, 1 підприємство з ремонту та пошиву одягу, 1 підприємство, що надає перукарські послуги. Рівень рентабельності діяльності ринку складає 20 %.

 

Міні-ринок «Пассаж», який за спеціалізацією відноситься до змішаного типу, знаходиться за адресою: Одеська область, смт. Тарутине, вул. Красна, 138. Основним видом послуг на ринку є надання в оренду торгових місць. На даний час кількість пронумерованих торгових місць становить 40. Загальні розміри земельної ділянки для розташування ринку складають 924 кв. метри. Рівень рентабельності діяльності ринку складає 20 %.

 

Охорона здоров’я

 

   Основними пріоритетними напрямками  забезпечення медичної допомоги з початку 2017 року були: протидія захворювань на туберкульоз, грип, боротьба з онкологічними захворюваннями, профілактика та лікування захворювань серцево-судинної системи, швидкої та екстреної медичної допомоги. Стаціонарну медичну допомогу населенню Тарутинського району  забезпечували КУ «Тарутинська ЦРЛ» та КУ «Тарутинський центр  первинної медика – санітарної допомоги», 6 амбулаторій загальної практики та 32 ФАПа, які утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету.

  Станом на 01.07.2017 року лікарями району було прийнято 104187 відвідувань, включаючи відвідування вдома та лікарські відвідування стоматологів і зубних лікарів 11297.  Проведено 24748 ліжко-днів стаціонару та 11400 ліжко – днів денного стаціонару.

Для забезпечення функціонування медичних закладів бюджетом було передбачено на рік 35235,1 тис. грн., у першому півріччі касові видатки проведені в сумі 17097,1 тис. грн., або профінансовано 48,6% асигнувань передбачених на рік.                                                                                                                                                                                                 

  З початку року надійшло позабюджетних коштів – 480,4 тис. грн., у тому числі: медичні огляди і зубопротезування – 284,6 тис. грн., благодійні внески – 53,9 тис. грн., оренда – 90,6 тис. грн., надійшло у натуральній формі  51,3 тис. грн. 

  Проведено витрат на безоплатне та пільгове лікування за рецептами лікарів на загальну суму 17,5 тис. грн., а саме: на захворювань  міастенії -2,8 тис. грн., паркінсона 7,4 тис. грн. та психіатричні захворювання 35,4 тис. грн..

  Вартість харчування на одного хворого в день при стаціонарі: дорослого – 6,59 грн., на дітей – 6,98 грн. та інваліда – 36,09 грн.

  Витрати медикаментів на один ліжко-день склав 24,25 грн..      

        Витрати на безоплатне та пільгове лікування, за рецептами лікарів – 112591 грн., з них на бронхіальну астму 36,0 тис. грн., ветеранам війни – 34,9 тис. грн., інвалідам загального захворювання 35,7 тис. грн. та вдовам і сім’ям загиблих – 6,0 тис. грн.

        Безкоштовне відшкодування «Малиш», «Малютка» -14 дітей на суму-9267,83 грн..

 

Сімейна та молодіжна політика

 

Станом на 01.07.2017 р. УСЗН РДА зареєстровано 1976 звернень громадян за призначенням усіх   видів державних допомог та 5323 за призначенням субсидій.

Протягом  1 півріччя 2017 року в районі отримували державні  допомоги   2555    осіб  а саме: 

- допомогу при народженні дитини отримали 1676 сімей на суму 14313,0 тис. грн.;

- у зв'язку з вагітністю та пологами отримали 242 громадян на суму  234,8 тис. грн.;

- по догляду за дитиною по досягненню нею трирічного віку отримали 101 особа на суму  192,6 тис. грн.;

- на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, отримали 48 осіб на суму  1216,3 тис. грн.;

- на дітей одиноким матерям виплачено 481 жінкам на суму  3767,2 тис. грн.;

- тимчасова допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, виплачена 7 особам на суму 38,3 тис. грн.

Державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства(229) та дітям-інвалідам(138) осіб отримали на суму 3495,0 тис. грн.

Соціальна допомога дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківських прав, виплачено  1131,9 млн. грн.,  21 сім'ї на 42-х дітей.

Соціальна допомога особам, які не мають право на пенсію та інвалідам, була виплачена 120 особам на суму 810,1 тис.грн. Соціальна компенсація не працюючим працездатним особам, які здійснюють догляд за особами похилого віку та інвалідами 1 групи, виплачена 101 особі на суму 14,1 тис.грн..

Компенсаційні виплати за надання соціальних послуг виплачені 216 особам на суму 201,6 тис. грн.

У відповідності з Законом України «Про психіатричну допомогу» компенсаційні виплати за соціальні    послуги особам, які здійснюють догляд за інвалідом 1 чи 2 групи внаслідок психічного розладу та потребують стороннього догляду  виплачено  121 особі в сумі  1306,7 тис. грн.

На обліку в УСЗН  станом на 01.07.2017 р. перебуває 701 сім’я   (дітей -1952 ),  які отримують державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям, з них 368 багатодітні сім’ї, із кількістю 1447  дітей в багатодітних сім’ях. Середній розмір цієї допомоги в багатодітних сім’ях становить 4180 грн. на сім’ю. Протягом  2017 року відповідну державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям виплачено на загальну суму 15428,1 тис. грн..

Відповідно до Постанови КМУ №505 від 01.10.2014 року «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитериростичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», протягом  2017 року звернулося за призначенням грошової допомоги 17 сімей. Нараховане та профінансовано допомоги на загальну суму - 167,4 тис. грн.

За призначенням субсидії за І півріччя 2017 року звернулось 5823 сім’ї, із них – 3960 отримали субсидії (ЖКГ). Тобто, кожна третя родина в районі отримала житлову субсидію, що є  високим показником у порівнянні з іншими районами області. Субсидію на оплату житлово-комунальних послуг нараховане за 1 півріччя 2017 року на суму 13294,8 тис..грн.

З метою спрощення надання соціальних виплат через застосування принципу призначення усіх видів соціальної допомоги за єдиною заявою й підвищення контролю за правильністю призначення та надання усіх видів соціальної допомоги в управлінні соціального захисту населення працює «Єдина приймальня» для прийому   документів на всі види соціальних допомог та субсидій.

Прийом громадян здійснюється щоденно в робочі дні без перерви. В сільських та селищних радах працюють уповноважені представники, які здійснюють на місці прийом документів та передають їх до управління соціального захисту населення. Для уникнення помилок при формуванні довідок та оформленні документів уповноваженим представникам сільських та селищних рад спеціалістами управління постійно надаються консультації, інформаційні матеріали щодо змін в діючому законодавстві.

Державним соціальним інспектором управління соціального захисту населення проводяться перевірки  достовірності інформації, зазначеної в довідках наданих сільськими та селищними радами, підприємствами, установами, організаціями, для призначення державної соціальної допомоги. Протягом 1 півріччя 2017 року                                   проведено 4424 перевірки справ, виявлено 49 фактів недостовірної інформації, по яким зроблено перерахунки.

З метою уникнення нецільового використання коштів, виплачених при народженні дитини незастрахованим особам проводяться перевірки. Станом на 01.07.2017 року із призначеної одноразової допомоги перевірено використання коштів у 102 отримувачів одноразової допомоги. Виявлено 4 випадки нецільового використання державних коштів, тобто кошти використовувались не на утримання дітей. Виплата допомоги була припинена по 4 випадкам. Покриття витрат на виплату державної допомоги сім`ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у вигляді субвенції до місцевих бюджетів. На даний час заборгованості по соціальним виплатам перед мешканцями району не має, виплати здійснюються згідно поточного фінансування.

Для забезпечення якісного та своєчасного соціального обслуговування управлінням соціального захисту населення постійно проводиться робота з формування та оновлення інформації про пільговий контингент      громадян Тарутинського району.

Станом на 01.07.2017 р. в ЄДАРП вже сформовано 13102 особових справ  отримувачів пільг, в тому числі:

1) ветерани війни - 359чол.;

2) ветерани військової служби та органів внутрішніх справ - 41 чол.;

3) чорнобильці - 51 чол.;

4) діти війни – 2624 особи;

5) пенсіонери з числа медичних працівників, педагогів та працівників культури, які працювали в сільській місцевості – 664 чол.;

6) багатодітні сім'ї - 768 сімей, в яких виховується 3563 дітей;

7) ветеранів праці – 2611 осіб;

8) пенсіонери за віком 7525 осіб.

Основний напрямок соціальної політики у 2017 році - забезпечення гідного життєвого рівня громадян, у тому числі вищевказаних пільгових категорій.

З метою цієї реалізації ветеранам війни з державного бюджету була забезпечено нарахування  одноразової  грошової допомоги до Дня Перемоги, яку фактично отримають        373 ветерана війни на загальну   суму 429,8 тис. грн..

За рахунок районної соціальної цільової програми підтримки малозабезпечених верств населення на 2015-2017 роки надана матеріальна допомога до Дня визволення України від фашистських загарбників  59 ветеранам війни на суму 14,8 тис. гривень,  10 інвалідам   війни з числа воїнів-інтернаціоналістів у 2017 році щомісячно виплачувалася допомога у сумі 300 грн. в місяць Також у рамках цієї програми передбачено  надання адресної допомоги родинам загиблих (померлих) військових, які брали участь у бойових діях у республіці Афганістан та інших країнах, протягом   1 півріччя 2017 року таку  допомогу отримує одна особа щомісячно у розмірі 500грн.

З початку 2017 року забезпечено оздоровлення в санаторіях 1 ветеран війни, з яких 1  забезпечений  путівкою за рахунок Міністерства соціальної політики, 1особа на яку поширюється ЗУ «Про статус ветеранів війни»

За рахунок коштів місцевого бюджету передбачено фінансування наданих послуг по абонентської платі у загальному розмірі 50 тис.грн Протягом  1 півріччя  2017 року використано 18,1 тис. грн.    

На користування пільговим проїздом в Тарутинському районі  за рахунок місцевого бюджету  на забезпечення даної послуги передбачено 130 тис. грн. Використано 119,4 тис. грн.

За рахунок коштів з державного та обласного бюджетів виконувалися програми із соціального  забезпечення осіб, постраждалих від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, загальне фінансування яких протягом 1 півріччя 2017 року складає 40,8  тис. грн.

Для виплати 25 громадянам щомісячної грошової допомоги як споживачам продуктів харчування  використано 37,9 тис. грн. Компенсацію сім'ям з дітьми та видатки на безкоштовне харчування дітей чорнобильців не отримувалося.

Щорічну одноразову компенсацію на оздоровлення чорнобильців, отримали 29 осіб на суму 2,9 тис. грн. Для забезпечення медичного обслуговування громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, на 2017 рік заплановано 23,3 тис. грн., з яких фактично використано отримання медикаментів 27 особам – 7,2 тис. грн.

За рахунок місцевого бюджету 13 ліквідаторам наслідків аварії на ЧАЕС була виділена матеріальна  допомога у загальному розмірі 5 тис. грн.

 Державою не залишалися без уваги  особи з обмеженими фізичними можливостями, яких у районі    налічується 2652 особи різних видів захворювань.

На підставі Постанови КМУ від 05.04.2012 р. № 321 затверджено Порядок забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації інвалідів, дітей-інвалідів та інших категорій населення. Даною Постановою передбачається індивідуальний підхід до замовлень на виготовлення та видачу  технічних засобів реабілітації шляхом анкетування, тобто: з метою ліквідації черговості і подальшої роботи за поточними замовленнями, всі засоби реабілітації замовляються, і видаються під конкретну людину за допомогою Централізованого банку даних інвалідів. З початку року видано 4 інвалідних крісла – колісне та 12 одиниць інших технічних засобів реабілітації (палиці, милиці тощо).

Станом на 01.07.2017 р. видано 241 особі направлення  на безкоштовне виготовлення і видачу 962-х протезно-ортопедичних виробів. Компенсацію на бензин, технічне обслуговування спецавторанспорта та транспортне обслуговування виплачено 30 інвалідам на суму 5,9 тис.грн. Для соціальної підтримки  малозабезпечених громадян у 2017 році за рахунок державного бюджету була виплачена матеріальна допомога 10 громадянам на суму 6,3 тис.грн. З метою надання послуг з оздоровлення осіб з обмеженими фізичними можливостями в санаторно-курортні заклади були спрямовані були спрямовані на 4 інваліда. Компенсацію за невикористану путівку отримали 3 інваліди на суму 990 грн.

На обліку територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) райдержадміністрації станом на 01.07.2017 року перебуває 386 осіб які потребують соціального обслуговування. Фактично  обслуговується терцентром 363 осіб з них 40 осіб в стаціонарі. Протягом звітного періоду виявлено 25 осіб, які потребують соціальних послуг та перебувають у складних життєвих обставинах. Для вирішення питань          територіальним центром залучається спонсорська допомога підприємств, а також надається гуманітарна    допомога.

 

В районі триває робота щодо подальшого посилення і вдосконалення соціальної політики щодо захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, безпритульних та бездоглядних дітей, в першу чергу – розвитку сімейних форм виховання шляхом поширення мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. На обліку служби у справах дітей перебувають 1 родина кандидатів в усиновлювачи.

Службою у справах дітей спільно з центром соціальних служб для сім’ї дітей та молоді здійснюється постійний контроль за діяльністю прийомних родин, умовами виховання, утримання дітей, дотримання пільг та гарантій, передбачених чинним законодавством для дітей цієї категорії.

Постійно поновлюється  банк даних на дітей-дітей сиріт та позбавлених батьківського піклування, таких станом на 01.07.2017 року на обліку служби у справах дітей Тарутинської райдержадміністрації перебувають  126  дітей вищевказаної категорії.

Ведеться робота щодо підготовки пакету документів для отримання одноразової допомоги по досягненню повноліття на дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, так, с початку року,  до відділу освіти направлені пакети документів на отримання допомоги 2 осіб із числа дітей – сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.

Службою ініціювалися питання про притягнення 9 батьків до адміністративної відповідальності за неналежне виховання дітей.

 Протягом ІI кварталу 2017 року службою у справах дітей проведено 4 засідання комісії з питань захисту прав дитини. Прийняти відповідні рішення.

В службі у справах дітей на обліку «діти, які проживають в сім’ях, в яких батьки або особи, що їх замінюють ухиляються від виконання батьківських обов’язків» перебуває 53 дітей, які виховуються в 23 сім’ях. Дані сім’ї перебувають під супроводом Тарутинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Службою ведеться облік дітей, які вживали спиртні напої або наркотики, запаморочливі засоби з немедичною метою. В ході проведення щоквартальної взаємозвірки служби з ВКМСД Тарутинського РВ ГУМВС України в Одеській області та КУ «Тарутинська ЦРЛ» дітей, які схильні до вживання алкоголю, наркотичних засобів на обліку не перебувають.

Протягом кварталу службою у справах дітей проведено 7 профілактичних рейдів по 12 населеним пунктам району, під час яких перевірено житлово-побутові умови 31 сімей, в яких батьки неналежно виконують батьківські обов’язки.

За зазначений період до Тарутинського районного суду органом опіки та піклування подано 5 позовів на позбавлення батьківських прав 6 батьків по відношенню до 7 дітей.

Службою у справах дітей підписано угоду про співпрацю між Тарутинським районним центром зайнятості, районним відділом освіти, районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, відділом кримінальної міліції у справах дітей та міжрайонним відділом кримінально-виконавчої інспекції.

       З метою координації роботи місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, спрямованої на запобігання бездоглядності, правопорушень, пропаганди здорового способу життя, боротьби з алкогольною та тютюновою залежністю серед дітей, розроблено Розпорядження голови райдержадміністрації «Про роботу органів опіки та піклування щодо захисту прав та інтересів дітей» від 15.03.2011 року № 95/А-2011, проводяться та затверджені районні акції, рейди та профілактичні операції: «Вокзал», «Діти вулиць», «Урок», «Літо», «Підліток».

        Відповідно до пункту 16 частини 1 ст.43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 5 Закону України "Про охорону дитинства", ст. 7 Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування", створення належних умов для соціально-психологічної реабілітації дітей, їх фізичного розвитку в Тарутинському районі розроблена і затверджена сесією районної ради  № 190-VIІ від  22.12.2016 року програма «Дитинство» на 2017-2020 роки  та затвердженні заходи.

Рішенням районної ради № 196-VIІ від 22.12.2016 року «Про районний бюджет Тарутинського району на 2017 рік» на районну програму «Дитинство» було затверджено 15 тис. грн. Станом на 01.07.2017 року до служби у справах дітей кошти надійшли у повному обсязі.

        Відповідно до закони України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про житловий фонд соціального призначення», «Про охорону дитинства»; Указ Президента України від 16 грудня 2011 року № 1163/2011 «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 року № 682 «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» та  від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини»  розроблена та  затверджена сесією районної ради № 265 -VIІ від  25.05.2017 року  районна програма забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб та молоді з їх числа на 2017-2019 роки, що дасть змогу забезпечити житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування,  осіб та молоді з їх числа після завершення перебування  їх в сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу, дитячих закладах, після закінчення навчання в навчальних закладах

Контролюється  соціальна виплата дітям, які перебувають під опікою (піклуванням) у сім’ях громадян району, а також виховуються в прийомних родинах.

 

В районі триває робота щодо подальшого посилення і вдосконалення соціальної політики щодо захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, безпритульних та бездоглядних дітей, в першу чергу – розвитку сімейних форм виховання шляхом поширення мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. На обліку служби у справах дітей Тарутинської РДА перебувають 2 родини кандидатів в усиновлювачи та 1 родина кандидатів в прийомні батьки.

 

Службою у справах дітей Тарутинської РДА спільно з Тарутинським районним центром соціальних служб для сім’ї дітей та молоді здійснюється постійний контроль за діяльністю прийомних родин, умовами виховання, утримання дітей, дотримання пільг та гарантій, передбачених чинним законодавством України для дітей цієї категорії.

 

         Відповідно до Указу Президента України від 05.05.2008р. №411/2008 «Про заходи щодо забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей», наказу Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 13.08.2008р. №3337 «Про єдиний облік багатодітних сімей в Україні» постійно проводиться уточнення банку даних багатодітних сімей району. Станом на 01.07.2017 року в Тарутинському районі проживає 840 багатодітних сімей, де виховується 2974 дітей, у т.ч.:

- в 535 сім’ях по 3-є дітей,  в 161 сім’ї по 4-ро дітей,  в 61 –  5-ро дітей,  в 29 – 6 дітей,  в 14 –  7 дітей,  в 2 –  8 дітей, в 1 – 9 дітей, в 1 – 12 дітей; в 36 багатодітних сім’ях є діти-студенти.

        У ІІ кв. 2017 року взято на облік до банку даних багатодітних сімей 12 нових багатодітних сімей.

        Відповідно до розпорядження голів Тарутинської районної державної адміністрації та Тарутинської районної ради від 23.09.2016р. №№49/РР-2016/298/А-2016 «Про призначення стипендії голів Тарутинської районної державної адміністрації та Тарутинської районної ради обдарованим дітям Тарутинського району» виплачена стипендія 18 обдарованим дітям району у розмірі 200 грн. щомісяця.

       Указом Президента України від 15 травня 2017 року №129/2017 трьом багатодітним матерям Тарутинського району присвоєно почесне звання України «Мати-героїня».

        З метою пропаганди здорового способу життя  та попередження негативних явищ у молодіжному середовищі 18 травня 2017 року проведений фестиваль-конкурс «Молодь обирає здоров’я». У конкурсі взяли участь команди 10 навчально-виховних закладів району. Переможці конкурсу – команда НВК с. Надрічне, ІІ місце посіла команда НВК с. Петрівськ, ІІІ місце зайняли команди НВК смт. Тарутине та НВК с. Вільне.

       З 22 квітня 2017 року у районі проходить Чемпіонат району з футболу.

       10-11 червня 2017 року в смт.Тарутине проведений  І Міжнародний турнір пам’яті тренера та колишнього директора Тарутинської ДЮСШ Арабаджи П. Г. У турнірі взяли участь понад 180 спортсменів: з міст Каушани та Тараклія Республіки Молдова, з м.Тирасполь (Придністровська Молдовська Республіка), з міст Одеса, Б-Дністровський, Ізмаїл, Херсон, смт. Березанка Миколаївської області, Арцизького, Болградського, Саратського та Тарутинського районів Одеської області. В перший день заходу відбулось зважування спортсменів, урочисте відкриття турніру та концерт колективів художньої самодіяльності району. На другий день турніру проходили змагання у 18 вагових категоріях: 20кг,23кг, 26, 29, 32(2005-2006р.н.), 32(2007-2008р.н.), 35,38, 42, 46, 50,54 та  58кг, чоловіки вагою 65, 70, 75 кг та дівчата 48 та 51 кг. Турнір з вільної боротьби пам’яті тренера Тарутинської ДЮСШ Арабаджи П.Г. завершився урочистим нагородженням переможців та призерів турніру. Учасники турніру, які посіли призові місця, нагороджені грамотами, спортивними медалями та грошовими преміями.

 

Освіта

Дошкільна освіта.

 

               Станом на 01.07.2017 року в районі функціонують 35  дошкільних навчальних закладів, усі – у складі НВК, в т.ч. 7 дошкільних навчальних закладів, які  перебували  в комунальній власності територіальних громад, а з 01.01.2016 року передані на баланс відділу освіти (з 01.01.2016 р. рішенням сесії народних депутатів Тарутинської районної ради створено НВК в смт.Березине, смт.Бородіно, с.с.Миколаївка, Петрівка Друга, Ганнівка, Височанське)  В дошкільних навчальних закладах виховуються 1372 дитини дошкільного віку у 67 групах. Навчально-виховний процес в ДНЗ здійснюють 140 вихователів. З 01.09.2016 року був закритий 1 ДНЗ у с.Новоукраїнка у зв’язку з відсутністю дітей дошкільного віку, проте 26 грудня було відкрито дитячий садок у с.Матильдівка (1 група, 20 дітей).

            П’ятирічок у районі – 410, з них 22 навчаються у 1-х класах. Охоплення дошкільною освітою дітей 5-річного віку складає 100 % (ДНЗ, короткочасні групи при ЗНЗ в Березине (20), Жовтневому (5); соціальний патронаж (67). В  усіх дошкільних закладах створені умови для виховання та розвитку дітей.  Харчування дітей в ДНЗ здійснюється відповідно до ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», вимогам Постанови КМУ від 22.11.2004р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».  Норми харчування в ДНЗ виконуються на 87 %. Середня  вартість харчування складає 12 грн. (з урахуванням батьківських і спонсорських внесків), батьківська плата складає 50%.

На даний час усі ДНЗ району переведені на санаторний режим (оздоровлення), який триватиме по 31 серпня включно.

 

       Загальна середня освіта. 

 

                      На 01.04.2017 р. в школах району налічується 4295 учнів, що на 52 менше, ніж торік. Кількість неповних класів – 15 по району (торік 20); 27 класів взагалі відсутні. Зменшилася кількість випускників: 9 класи – 426 (428 мин.року), 11 класи – 178 (225 мин.року). Наприкінці грудня 2016 р. було реорганізовано в НВК Матильдівську ЗОШ (шляхом приєднання дошкільного закладу).

Всього по мікрорайонах шкіл станом на 01.09.2016 року налічується 5038 дітей і підлітків шкільного віку (торік 5000), з них 4318 навчаються у ЗНЗ усіх ступенів (в т.ч. 49 – у вечірніх класах),  297 – у ПТНЗ, 335 – у ВНЗ І-ІІ рівн.акредит., 15 не навчаються за станом здоров’я, 11 навчаються у спецзакладах для дітей з вадами розвитку.

Працюють 2 інклюзивних класи (5 і 7) у Березинському НВК (для навчання 3 дітей з обмеженими можливостями здоров’я). Інклюзивні класи і групи утворюються виключно за висновками і рекомендаціями Одеської психолого-медико-педагогічної консультації і призначені для того, щоб дати можливість дітям  з вадами фізичного розвитку соціалізуватися у суспільстві шляхом ранньої інтеграції. Всього у ЗНЗ району навчається 63 дитини з вадами розвитку, з них 16 – на індивідуальному навчанні.

             Навчально-виховний процес у загальноосвітніх закладах району станом на 01.04.2017 здійснюють 623 працівники, в т.ч. 540 викладачів, 10 вихователів ГПД, 19 педагогів-організаторів, 19 бібліотекарів, 20 сумісників, 12 практичних психологів, 1 соціальний педагог. Серед них – 5 вчителів-методистів, 77 мають звання «старший учитель», 12 нагороджені знаком «Відмінник освіти України», 3 мають державні нагороди.

               В ЗНЗ району функціонують 58 груп подовженого дня, які відвідують 1635 учнів. В 1 ЗНЗ (Тарутинський НВК) навчання ведеться українською і російською мовами, в усіх інших – українською. Вивчаються іноземні мови: англійська – в 24 ЗНЗ (228 груп, 2948 учнів), німецька – в 18 ЗНЗ (133 групи, 1440 учнів), молдовська – в 1 ЗНЗ (19 класів, 272 учні), болгарська – у 6 ЗНЗ (59 класів, 682 учні).

У 18 ЗНЗ навчаються 67 учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також 5 дітей із зони АТО.

            У 23-х ЗНЗ функціонують 22 кабінети інформатики, 25 комп’ютерних класів на 243 робочих місця. Усього комп’ютерів у 36 ЗНЗ району – 403, з них 130 підключені до мережі Інтернет, 54 – не працюють, 84 – використовуються в управлінсько-господарській діяльності школи, 237 – технічно і фізично застарілі, з терміном придбання більше 5 років. У січні запущені  2 нових комп’ютерних класи в Олександрівському і Підгірненському НВК.

Крім того, наприкінці 2016 року було придбано для ЗНЗ району ноутбуків на суму близько 300 тис.грн., а також шкільні меблі на суму 199 тис.грн., художню літературу – 150 тис.грн., пральні машини і холодильне обладнання на 199 тис.грн., обладнання для кабінетів фізики, хімії, біології на 199 тис.грн., мікроскопи на 37 тис.грн., постільну білизну для ДНЗ на 87 тис.грн. Крім того придбано опалювальні котли на суму понад 400 тис.грн. і металопластикові вікна на суму понад 840 тис.грн.

           В районі діє Державна цільова програма «Шкільний автобус». Підвіз дітей до місця навчання і у зворотному напрямку організовано у 13 ЗНЗ (Березинський, Тарутинський, Богданівський, Веселодолинський, Височанський, Євгенівський, Надрічненський, Петрівський Перший, Петрівський Другий, Підгірненський, Рівненський, Новотарутинський, Червоненський НВК). Всього підвозиться 77 дітей дошкільного віку, 636 учнів і 24 педпрацівники з 25 населених пунктів.

           З 31.05. по 19.06 (14 робочих днів) у районі працювали 36 закладів відпочинку (в усіх ЗНЗ, крім Новоукраїнського НВК, діти з якого підвозилися до пришкільного табору в Новотарутинський НВК). Охоплено відпочинком 1814 дітей, що становить 42,2 % від загальної кількості учнів. Серед них – 13 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 29 дітей-інвалідів, 398 дітей з багатодітних і малозабезпечених сімей, 21 дитина учасників АТО, 157 дітей, які перебувають на диспансерному обліку, 50 талановитих і обдарованих дітей. В усіх таборах було організовано 2-3-разове харчування, на базі 5 ЗНЗ був організований денний сон (Вільненський, Рівненський, Петрівський Перший, Ярівський, Веселодолинський НВК). Було проведено 86 походів (1814 дітей), 72 екскурсії (1753 дит.). Виділено на відпочинок: сільські та селищні ради - 316,2 тис.грн., районний бюджет – 350 тис.грн., спонсорські внески – 42 тис.грн.

          Випущено зі шкіл 623 випускники: 11-х класів – 196, в т.ч. 2 – з Золотими медалями (Виноградівський, Веселодолинський НВК);  9-х класів – 427, в т.ч. 18 отримали свідоцтва з відзнакою. Середня якість знань по району складає 52 %. Найвища якість знань (серед ЗНЗ І-ІІ і І-ІІІ ст.)  - Вільненський НВК (66%), Ламбрівський НВК (62%), Серпневський і Тарутинський НВК (58%); найнижча – Лісненський і Петрівський Другий НВК (43%), Бородінський НВК (42%), Перемогівський НВК (41%). Протягом навчального року прибуло до ЗНЗ району 70 учнів, вибуло – 91.

         На підставі рішення сесії Тарутинської районної ради від 07.07.2017 № 309-VІІ розпочато процес ліквідації Новоукраїнського НВК (у зв’язку з малою чисельністю учнів – 2 ос.), який буде остаточно ліквідований до 14.09.2017 р.

               Позашкільна освіта.

Станом на 01.04.2017 р. у  Тарутинській ДЮСШ працює 7 педпрацівників на 4 відділеннях (вільна боротьба, волейбол, футбол і настільний теніс), навчається 709 учнів. Крім того, гуртковою діяльністю в ЗНЗ району охоплено 2365 учнів у 135 гуртках.

 

Підприємництво

Станом на 01.07.2017 р. на обліку в органах державної реєстрації знаходяться 615  юридичних осіб, або на 15 юридичних осіб більше в порівняні з аналогічним періодом 2016 року.

Кількість малих підприємств становить 445 одиниць. У розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення функціонує 106 малих підприємств.

 

Переважна кількість малих підприємств зосереджена у сфері торгівлі та послуг. Зокрема, за видами економічної діяльності, у відсотковому відношенні найбільше малих підприємств працює у торгівлі та громадському харчуванні. Серед зареєстрованих велика кількість юридичних осіб, які займаються сільським господарством.

 

Культура

 

В  Тарутинському  районі   функціонують  37  клубних  закладів – 1 районний, 3 селищних та 33 сільських,  38  бібліотек – центральна районна бібліотека, районна дитяча бібліотека та 36 сільських бібліотек-філій, Тарутинська дитяча  музична  школа з філіями у смт. Березине (фортепіано, духові), с. Надрічне (хореографія), смт. Серпневе (домра), Тарутинський національно-просвітницький центр з філіями в с. Виноградівка та с. Петрівськ - І. В Тарутинському районі 11 художніх колективів мають звання «народний», 1 колектив має звання «зразковий».

          Протягом першого півріччя 2017 року робота  закладів  культури  була  спрямована  на   виконання Указів Президента України, на розвиток  самодіяльної  народної  творчості,  збереження  народних  традицій  та  звичаїв,  проведення  культурно – мистецьких  заходів, організацію  дозвілля  молоді, пропаганди  і  популяризації  книги.

Народні свята і обряди створюють традиції нашого краю. З початку року відділом культури проведено цілу низку показових традиційних національних свят: Новорічне нічне гуляння «Веселись честной народ, мы встречаем Новый год!» «Бабій ден», Масляна, Мерцішор, Трифон Зарезан,  дня Святого Валентина,  та інші.

 В Тарутинській дитячій музичній школі у січні проведено святковий ювілейний концерт, присвячений 50-ти річчю школи.

            До Дня Соборності були проведені історичні години і години державності, бесіди, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки.

      До Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту були проведені історичні години, бесіди-реквієм, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки, виставки-реквієм.

      До Дня пам’яті героїв Крут були проведені години пам’яті, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки, виставки-реквієм.

      В усіх структурних підрозділах відділу культури Тарутинської РДА до Дня вшанування пам`яті воїнів-інтернаціоналістів були проведені години пам’яті, мітинги, музично-поетичні композиції, тематичні вечори-зустрічі з воїнами-інтернаціоналістами, вечори-вшанування, оформлені фотоекспозиції, тематичні полиці і книжкові виставки, виставки-реквієм.

Учні Тарутинської ДМШ прийняли участь в таких заходах:

-         IV обласний академічний конкурс фортепіанної музики «Classic QUEST» м. Ізмаїл;

-         IV обласний академічний конкурс фортепіанної музики «Classic QUEST» м. Одеса;

-         Обласний огляд-конкурс солістів та ансамблів малих форм учнів художніх відділень та класів шкіл естетичного виховання м. Одеса хореографічний ансамбль «Надречняночка»;

-         XV відкритий академічний фестиваль-конкурс ДМШ та ДШМ «Юні таланти Бесарабії» м. Ізмаїл інструментальний ансамбль «Камертон», хореографічний ансамбль «Надречняночка», ансамбль духових інструментів.

-     відбувся етно-фестиваль «Сузір’я»;

-     проведено І Міжнародний турнір з вільної боротьби пам’яті видатного тренера Арабаджи П.Г.

У першому півріччі поточного року проведена перевірка сільських та селищних бібліотек району з питань виховання патріотизму та національної свідомості у дітей та юнацтва в смт. Березине, смт. Бородіне, с. Петрівка, c. Підгірне, с. Калачівка.

 

 

Робота із зверненнями громадян

          При розгляді звернень громадян Тарутинська районна державна адміністрація керується Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкцією з діловодства по роботі зі зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян на підприємствах, в установах, органах незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів від 14 квітня 1997 року № 348.

На виконання Указу Президента та з метою проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом, районною державною адміністрацією прийняті:

 розпорядження від 26.12.2016 року № 503/А-2016, яким затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік;

розпорядження від 26.12.2016 року № 504/А-2016, яким затверджено графік особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік.

Графіки прийому громадян керівництвом Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік, особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік, особистого прийому громадян керівництвом Одеської обласної державної адміністрації та особистого прийому керівництвом структурних підрозділів Одеської обласної державної адміністрації опубліковано на веб-сайті райдержадміністрації.

розпорядження від 26.12.2016 року № 507/А-2016 «Про затвердження графіку проведення виїзних прийомів громадян керівництвом Тарутинської районної державної адміністрації на 2017 рік», яким було затверджено графік проведення «виїзних приймалень» громадян керівництвом районної державної адміністрації за участю представників районних служб на 2017 рік;

розпорядження від 26.12.2016 № 505/А-2016 «Про новий склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Тарутинській районній державній адміністрації»;

розпорядження від 26.12.2016 № 506/А-2016 «Про внесення змін до Положення про постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян при Тарутинській районній державній адміністрації затвердженого розпорядженням Тарутинської райдержадміністрації від 25.04.2008 р. № 115/А-2008»;

        розпорядження від 29.12.2016 року № 519/А-2016 «Про заходи щодо організації інформування населення району про діяльність органів виконавчої влади на 2017 рік», яким було затверджено графік і тематику «прямих телефонних ліній» районної державної адміністрації та тематику Днів інформування населення району. Матеріали для  інформування населення району опубліковані у засобах масової інформації та на веб-сайті райдержадміністрації.

Всього з початку 2017 року керівництвом райдержадміністрації, структурними підрозділами райдержадміністрації, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади було проведено 26 прямих телефонних ліній.  Громадянам, які звернулись на «прямі телефонні лінії» були надані вичерпні роз’яснення та консультації.

        Згідно графіку затвердженого розпорядженням райдержадміністрації були проведені виїзні прийоми керівництвом райдержадміністрації: у січні 2017 року – у Березинську та Бородінську селищні  ради,  у  лютому  2017  року – у Серпнівську селищну та Підгірненську сільську ради, у травні Калачівську та Петрівську сільську ради, у червні Височанську та Надрічнянську сільську ради. На особистих виїзних прийомах звернулось 27 громадян. На всі звернення були наданні роз’яснення та рекомендації.

      При перевірках виконання Закону України  «Про звернення громадян» в структурних підрозділах райдержадміністрації, селищних та сільських радах у 2017 році згідно графіку, затвердженого виконуючим обов’язки голови районної державної адміністрації, перевіряючий керується вимогами Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади». У січні 2017 року - в Березинській та Бородінській селищних  радах, у  лютому  2017  року – в Серпнівській селищній та Підгірненській сільській радах, у березні 2017 року - у Краснянській, Веселодолинській та Перемогівській сільських радах, у травні Калачівській та Петрівській сільській радах, у червні Височанській та Надрічнянській сільській радах. Під час перевірки якості ведення роботи із зверненнями громадян була надана практична та методична допомога спеціалістам, які відповідають за роботу із зверненнями громадян, направлені довідки про усунення виявлених недоліків.

      31 травня 2017 року на засіданні розширеної апаратної наради райдержадміністрації було розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади і органах місцевого самоврядування району за І квартал 2017 року». За підсумками розгляду цього питання було надано протокольне доручення голови райдержадміністрації від 31 травня 2017 року № 22

         З метою поширення зворотного зв’язку з населенням, оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад району, невідкладного вжиття заходів до припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян в райдержадміністрації працює «телефон довіри» за номером  3-15-42 з 14 до 16 години, щоденно. 

              З метою надання практичної та методичної допомоги у роботі із зверненнями громадян постійно проводяться навчання із селищними та сільськими головами та секретарями щодо порядку організації роботи зі зверненнями громадян, дотримання законодавства по зверненням громадян. Так, 24.03.2017 року проведено навчальний семінар з головами, секретарями виконкомів сільських та селищних рад з питань  про порядок розгляду звернень громадян. Спеціалістами відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації постійно проводиться робота та надається роз’яснення секретарям сільських та селищних рад району щодо методики підготовки звітів по роботі із зверненням громадян та ведення діловодства.

      Райдержадміністрація щомісячно на розширених апаратних нарадах за участю голів виконавчих комітетів сільських та селищних рад району, розглядає питання «Про роботу з документами, які перебувають на контролі в райдержадміністрації, виконання розпоряджень, доручень голови райдержадміністрації, даних на апаратних нарадах і засіданнях колегії, вчасне опрацювання звернень громадян», а також голови сільських та селищних рад доповідають на апаратних нарадах про роботу виконкомів щодо виконання Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 року № 109/2008 року: Желясков Ф.Ф. – голова Березинської селищної ради, , Арнаутов С.С. – голова Бородінської селищної ради, Добровольський В.Є. –  голова Серпнівської селищної ради, Тасмасис З.М. – голова Підгірненської сільської ради, Гербалі І.Г. – голова Перемогівської сільської ради, Граматік П.І.– голова Веселодолинської сільської ради, Младінова О.Д. – голова Красненської сільської ради, Паскалов Г. Г. - голова Петрівської першої сільської ради, Стришко Ф. В. - голова Калачівської сільської ради, Асташкіна О.Д. – голова Надрічнянської сільської ради, Кушнір Ф.О. – голова Височанської сільської ради, Гербалі І.Г. – голова Перемогівської сільської ради.

       Питання стану виконавської дисципліни постійно розглядаються на апаратних нарадах, що відображено у протоколах апаратних нарад. Щопонеділка  на апаратній нараді про стан виконавчої  дисципліни  по роботі із зверненнями громадян доповідає керівник апарату райдержадміністрації Бардай О.Г. Спеціалістами відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Перелік звернень, термін розгляду, яких припадає на наступний тиждень надається виконавцям в телефонному режимі.

        Згідно графіків виїзних прийомів керівництва облдержадміністрації та структурних підрозділів облдержадміністрації ведеться організація цих прийомів.

       За І півріччя 2017 року в Тарутинській районній державній адміністрації розглянуто – 713 звернення, з якими звернулись 970 громадянина (за І півріччя 2016 року – 399, з якими звернулись 657 громадянина). Із них на особистому прийомі керівництвом райдержадміністрації прийнято 119 (за аналогічний період 2016 року – 73), від громадян поштою - 592 (за І півріччя 2016 року –326).  

        Масових звернень за І півріччя 2017 року до райдержадміністрації не надходило, повторних - 2.

       За проаналізований період до райдержадміністрації надійшло 12 колективних звернень (за І півріччя 2016 року – 6 колективних звернень).

      За І півріччя 2017 року райдержадміністрацією отримано:

  • 0 (0 - 2016 р.) від інваліда Великої Вітчизняної війни;
  • 24 (80 - 2016 р.) звернень від ветеранів та пенсіонерів;
  • 4 (30 - 2016 р.) звернень від багатодітних сімей та одиноких матерів;
  • 0 (0 – 2016р.) від Матерів – героїнь;
  • від Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та Героїв України звернення не надходили.

      Кількісні данні щодо структури звернень за їх видами:

-         пропозиції – 1;

-         заяви, клопотання –710;

-         скарг – 2.  

При цьому у відповіді на 241 звернення громадянам надані письмові роз’яснення та необхідна інформація, вирішено позитивно –  407.

        Найбільш актуальними для населення району є питання :

-   аграрної політики і земельних відносин –  414 звернень (за  2016 рік 291 звернень). В районній державній адміністрації приймаються відповідні розпорядження голови райдержадміністрації про надання дозволу громадянам на розробку технічної документації та на затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості та надсилаються письмові відповіді заявникам;

-   соціального захисту – 17 звернень (за 2016 рік - 56 звернень). Основні питання, які порушуються громадянами: надання матеріальної допомоги, виплати соціальної державної допомоги сім’ям з дітьми.

        Якісний та кількісний аналіз заяв, скарг, пропозицій громадян, які  надійшли до райдержадміністрації та розглянуті за дорученням голови райдержадміністрації за І півріччя 2017 року, свідчать про те, що їх загальна кількість, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, збільшилась на 319 звернень.

Всі звернення розглядалися у встановлений законодавством термін. Також постійно надавалися письмові відповіді заявникам та вищим ланкам виконавчої влади.

        Спеціалістами відділу діловодства та контролю апарату районної державної адміністрації постійно надається допомога громадянам, що звертаються в райдержадміністрацію, а саме допомога в написанні звернення; надання переліку документів, необхідних для написання звернення; інформації про структури райдержадміністрації з наданням адресу, телефонів, прізвищ посадових осіб, іншими матеріалами, які допомагають громадянам конкретизувати свої звернення на адресу того чи іншого керівника.

         На веб-сайті райдержадміністрації розміщено та постійно оновлюється аналітична довідка та статистична інформація щодо роботи зі зверненнями громадян, нормативно-правові акти з питань організації роботи зі зверненнями громадян, графіки особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, тематика та дати проведення «прямих телефонних ліній, звіти про стан роботи зі зверненнями громадян.

        В райдержадміністрації щомісячно проводиться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Тарутинській районній державній адміністрації. На засіданнях цієї комісії розглядаються ситуації, що призводять до звернень громадян до вищих органів виконавчої влади, на урядову телефонну «гарячу лінію» і повторних звернень та приймаються рішення щодо вирішення проблемних питань громадян на місцевому рівні.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 року №898 «Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр» адміністрацією протягом проаналізованого  періоду зареєстровано та опрацьовано 114 звернень громадян, отриманих під час роботи урядової телефонної «гарячої лінії». Ці звернення розглядались в термін передбачений чинним законодавством. Письмові відповіді надавались заявникам.

   Для покращення роботи зі зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та місцевого самоврядування району постійно здійснюються заходи організаційного, інформаційного-аналітичного характеру, спрямованих на безумовне виконання вимог забезпечення законодавства конституційних прав громадян на звернення.

 

   Слід відзначити, що керівництво районної державної адміністрації  приділяють достатню увагу вирішенню питань, які підіймають у своїх листах мешканці району.

 

Фінансовий стан підприємств та організацій району

 

            Бюджет району по доходам загального фонду з урахування дотацій та субвенцій виконано в сумі 185075,7 тис. грн. при затверджених у бюджеті планових показниках на 6 місяців 2017 року, з урахуванням внесених змін, у сумі 175974,0 тис. грн., або виконання плану станом на 01.07.2017 рік становить 105,2%, в тому числі власні надходження склали 46026,3 тис. грн.. Планові показники по власним надходженням виконано на 131,5%. Надійшло трансфертів у сумі 139049,4 тис. грн.

            У першому півріччі поточного року  власні надходження збільшились у порівняні з аналогічним періодом минулого року на 18885,6 тис. грн., що складає 169,6%. Збільшення власних доходів сталося в результаті збільшення:

- ставки податку по орендній платі за землю;

- єдиного податку для платників ІІ групи (за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати з 1600 грн. на 3200 грн.);

- фонду заробітної плати та легалізації робочих місць.

            Видаткова частина зведеного бюджету Тарутинського району станом на 01.07.2017 року виконана у сумі 172839,4 тис. грн., що складає 84,8% до уточнених планових призначень.

До спеціального фонду зведеного бюджету району  з урахуванням міжбюджетних трансфертів за 6 місяців поточного року надійшло 5413,4 тис. грн. ( без міжбюджетних трансфертів – 3573,4 тис. грн.). Видатки по спеціальному фонду зведеного бюджету Тарутинського району за І півріччя 2017 року склали 11615,9 тис. грн., при уточнених планових назначених на звітний період 23212,9 тис. грн., або виконано на 50,0 відсотків.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

         Аналіз показників оплати праці у економіці району показує, що станом на 01.07.2017  року середньомісячна заробітна плата, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року (2633,6 грн.) зросла на 68,3 відсотка та становила 4430,3 грн..

         Зростання середньомісячної заробітної плати у червні 2017  року спостерігалася практично за усіма видами економічної діяльності порівняно з аналогічним періодом 2016 року:

 

                                                                                  2016рік        2017рік           рост %

               - в сільському господарстві     -         2393,7 грн /     3743,6грн           56 

               - в промисловості                     -           2658,7грн /      3700,0грн           38

                - в галузі  охорони здоров’я    -           3479,7грн /      5487,6грн           58

               - в галузі освіти                          -          3695,0грн /      6023,2грн           63

                - в галузі торгівлі                       -          1712,5грн /      3941,2грн         130

                - послуги та  культура             -           2936,5грн /       3479,2грн          18

                - державне управління            -           4001,9грн /       7856,4грн           96

               - транспорт та зв’язок             -           1516,7грн /       3371,4грн         122

               - будівництво                             -              ------------- /  -------    грн            

              - діяльність готелів                    -           2760,0грн  /      3520,0грн          28

 

      Суттєво збільшення заробітної плати в порівняні з аналогічним періодом минулого року сталося в основному за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати та зменшення середньооблікової кількості штатних працівників (І півріччя 2016 – 3975 працівників; І півріччя 2017 – 3830 працівник) на 145 осіб в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

                Заборгованість по  заробітній платі станом на 1 липня 2017 року  по району  відсутня.

Станом на 01.07.2017 року  заборгованість з єдиного соціального внеску складає 2297,1 тис. грн. та збільшилася відносно заборгованості на початку року на 88,6 тис. грн. Податковий борг по податкових зобов’язаннях до державного та місцевих бюджетів збільшився відносно заборгованості на початку року на 93,9 тис. грн. (2064,1 тис. грн.) та на 584,1 тис. грн. відносно аналогічного періоду 2016 року.

    

Населення та соціальне забезпечення

 

Упродовж січня-травня 2017 року внаслідок природного приросту, скорочення населення кількість жителів Тарутинського району зменшився на 68 осіб. Обсяг природного приросту у січні-травні 2017 р. зменшився на 10 осіб. Це сталося внаслідок зменшення кількості народжених на 33 особи (на 11,1 %) і зменшення кількості померлих на 43 осіб (на 12,8 %).

 

Природний рух населення у порівнянні з січнем-травнем 2015 року характеризується такими даними:

 

Усього

Січень-травень 2017 р. у % до січня-травня 2016 р.

січень-травень 2017 р.

січень-травень  2016 р.

Кількість народжених, осіб

182

226

81,0

Кількість померлих, осіб

271

249

109,0

Природний приріст (скорочення) населення, осіб

-89

-23

Х

 

У січні-травні 2017 року зафіксовано міграційне скорочення на 78 осіб.

 

Кількість наявного населення Тарутинського району за оцінкою на 1 червня 2017 року становила 41156 осіб.

 

 Продовження своєчасного та послідовного розв'язання проблем, що існують в економіці району, має стати запорукою подальшого соціально-економічного зростання та підвищення добробуту мешканців району.

 

 

Начальник відділу економічного

розвитку, інвестицій і торгівлі

управління агропромислового

та економічного розвитку                                                                                   В.Г. Кісеолар